وزارتخانه‌های دفاع روسیه و چین با انتشار یک بیانیه مشترک از گشت زنی بمب افکن‌ها و جنگنده‌های دو طرف بر فراز دریای ژاپن و دریای چین شرقی خبر دادند.

گشت زنی مشترک جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های روسیه و چین در آسیا-اقیانوسیه

به گزارش قدس آنلاین، وزارتخانه‌های دفاع روسیه و چین با انتشار یک بیانیه مشترک از برگزاری گشت زنی مشترک بمب افکنهای دو کشور بر فراز منطقه آسیا-اقیانوسیه در روز 19 نوامبر خبر دادند.

براساس گزارش اپوک تایمز، این سومین گشت زنی هوایی دوجانبه چین و روسیه در این نوع است.

براساس این گزارش، دو بمب افکن H-6K چینی و دو بمب افکن TU-95MC نیروی هوایی روسیه در انجام این گشت زنی در حریم هوایی دریای ژاپن و دریای چین شرقی مشارکت داشتند.

وزارت دفاع چین گفته که این گشت زنی دقیقا مطابق با قوانین و قواعد بین‌المللی انجام شده و هواپیماها وارد حریم هوایی هیچ کشور ثالثی نشدند.

در بیانیه همچنین آمده است، عملیات بخشی از همکاریهای نظامی سالیانه میان چین و روسیه است و علیه هیچ کشور دیگری نیست.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست شورای امنیت ملی این کشور با حضور ولادیمیر پوتین جزئیاتی درباره این گشت زنی ارائه کرد و گفت که این عملیات بیش از 10 ساعت به طول انجامیده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز گفته که یک جنگنده سوخو-35 اس پشتیبانی نیروی هوافضای روسیه و یک هواپیمای نظارتی A-50U این کشور نیز در این گشت زنی حضور داشند.

روز جمعه وزارت دفاع کره جنوبی از پرواز دو جنگنده چینی و 7 هواپیمای نظامی روسی در نزدیکی منطقه شناسایی پدافند هوایی این کشور خبر داده بود. ارتش کره جنوبی همچنین گفته بود به منظور اقدام احتیاطی جنگنده‌های خود را برای رهگیری احتمالی به پرواز درآورده اما تاکید کرده بود که این جنگنده ها وارد حریم هوایی کره جنوبی نشده بودند.

روسیه نیز اعلام کرده است جنگنده‌های اف-15 و اف-16 ژاپن نیز در مقاطعی این عملیات را زیر نظر گرفته‌اند.

طی ماههای گذشته تنش دریایی میان چین و ایالات متحده به ویژه اطراف منطقه تنگه تایوان به اوج خود رسیده است. نیروی هوایی چین تا کنون بارها جنگنده‌های خود را در اطراف تنگه تایوان و دریای چین جنوبی به پرواز درآورده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.