مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز یکشنبه ۳۰ آبان با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب، استان فارس، شمال بوشهر و غرب اصفهان بارش خواهیم داشت.

ورود سامانه بارشی تازه به کشور از ۳۰ آبان/‌سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش قدس آنلاین، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در جنوب شرق کشور وزش باد و در ارتفاعات کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده داریم و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه ۲۹ آبان در مناطقی از جنوب غرب کشور ارتفاعات واقع در غرب و شمال غرب استان‌های بوشهر، فارس و جنوب اصفهان رگبار پراکنده، گاهی وزش باد داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ یکشنبه ۳۰ آبان با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب، استان فارس، شمال بوشهر و غرب اصفهان بارش خواهیم داشت و روز دوشنبه یکم آذر گسترده فعالیت سامانه بارشی مناطقی از شمال غرب و دامنه جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران و قزوین را در بر خواهد گرفت و در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده داریم.

ضیائیان ادامه داد: از بعدازظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه شدت بارش‌ها در جنوب استان قزوین، شرق لرستان، جنوب ایلام، شمال خوزستان، شمال کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و استان مرکزی خواهد بود که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به صورت برف است.

وی افزود: روز سه‌شنبه دوم آذر در مناطقی از شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید داریم و این سامانه به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا شنبه پیش‌رو جوی پایدار در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نیمه شمالی کشور خواهیم داشت، گفت: در این راستا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری، همراه با غبار محلی گاهی مه رقیق پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۱ و ۴ درجه خواهد بود.

وی افزود: فردا بیرجند با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین استان تهران و اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز آینده در ۱۵ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.