به همت معاونت فرهنگی تربیتی نمایندگی جامعة‌المصطفی در خراسان اولین مجمع بین‌المللی حافظان قرآن کریم ویژه برادران در کشور، با حضور جمعی از طلاب و فضلای غیر ایرانی حافظ قرآن کریم از ملیت‌های افغانستان، هندوستان، پاکستان، بنگلادش و نیجریه در مشهد آغاز به کار کرد.

مجمع بین‌المللی حافظان قرآن کریم کشور در مشهد تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، مدیر نمایندگی المصطفی در خراسان امروز یکشنبه با حضور در این مجمع طی سخنانی به صورت حضوری و مجازی با تأکید بر اُنس هرچه بیشتر با قرآن کریم، اظهار کرد: ترویج فرهنگ اُنس با قرآن کریم، تدبر و زمینه‌سازی برای شناخت کلام وحی و بهره‌مندی بشریت از سرچشمه زلال معارف قرآنی از اساسی‌ترین رسالت‌های جامعةالمصطفی در سراسر جهان است.

عضو هیئت علمی المصطفی در خصوص جایگاه حفظ قرآن کریم در فرآیند تعلیم و تربیت در المصطفی تصریح کرد: طلاب و دانش آموختگان جامعةالمصطفی باید محور تمامی فعالیت‌های علمی و فرهنگی خود را حول قرآن قرار داده و از این منبع وحیانی و نورانی برای پیشبرد اهداف خود بهره‌مند شوند.

وی پیرامون اهداف تشکیل این مجمع گفت: طلاب حافظ قرآن کریم به عنوان یکی از ظرفیت‌های ارزشمند معنوی المصطفی باید مددرسان ما در راستای توسعه ظرفیت قرآنی مطلوب در مجموعه باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح افزود: شناسایی و ساماندهی حافظان، برنامه‌ریزی برای توسعه حفظ تخصصی در میان طلاب و خانواده‌ها، آموزش و توانمندسازی حافظان در سایر حوزه‌های قرآنی مانند تلاوت تخصصی، تفسیر و ترجمه، بهره‌گیری از ظرفیت حافظان قرآن کریم برای تدریس و نقش‌آفرینی آنان در سایر فعالیت‌های قرآنی در مجموعه از جمله مواردی هستند که باید در این مجمع محقق شوند.

یادآور می‌شود، در حال حاضر ۱۳۳ طلبه غیرایرانی حافظ قرآن کریم در دو بخش برادران و خواهران در مقاطع مختلف حفظ اجزاء تا حفظ کل قرآن کریم در نمایندگی المصطفی در خراسان مشغول به تحصیل‌اند.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.