در حالی که عده‌ای مدعی بودند برخی دست‌های پنهان تا به امروز در مقابل رسانه‌ای شدن ماجرای غصب زمین معلمان تبادکانی مقاومت کرده‌اند، پس از آنکه ماجرا رسانه‌ای شد با ورود قاطع رئیس کل دادگستری خراسان رضوی رأی قلع و قمع و خارج کردن زمین مذکور از ید متصرفان غیرقانونی در مسیر اجرا قرار گرفت.

زمین فرهنگیان تبادکانی پس گرفته می‌شود

رسانه‌ای شدن درددل فرهنگیان 

۱۸ روز پیش بود که یکی از فرهنگیان بازنشسته تبادکانی با هویت عزت احمدی با تحریریه روزنامه قدس تماس گرفت و از زخمی کهنه صحبت کرد. او در ادامه ضمن ارسال مدارک قانونی مبنی بر حق بودن صحبت‌هایش و یک هزار و ۷۲ معلم تبادکانی دیگر بیان کرد: سال ۱۳۷۲ بود که شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان تبادکان فروش زمین در حصارسرخ شاندیز را اعلام کرد. من و دیگر همکارانم  هر طور که بود یک قطعه از آن زمین‌ها را که دارای سند رسمی و قانونی است خریداری کردیم.

این معلم که سال‌هاست بازنشسته شده ادامه داد: زمین مدت‌ها رها بود و ما هم فکر می‌کردیم سند که داریم یعنی هیچ کس حق تصرف ندارد، اما این گونه نبود و قسمتی از زمین ما توسط چند نفر که در مجاورت زمین ما ملکی داشتند تصرف و در آنجا ساخت و ساز کردند. پیگیری‌های قضایی را شروع کردیم و سرانجام رأی قطعی بر قلع و قمع بنای تصرف شده صادر شد، اما تاکنون رأی اجرا نشده است. او از مسئولان قضایی استان درخواست اجرای عدالت داشت. در ادامه مهدیان‌فر

یکی از نمایندگان این یک هزار و ۷۳ فرهنگی بازنشسته که سرمایه یک عمر تلاش خود را دور از دسترس می‌دید به خبرنگار ما گفت: زمین مذکور که در منطقه حصارسرخ شاندیز واقع شده سال ۱۳۷۲ توسط یک هزار و ۷۳ نفر از فرهنگیان شاغل وقت در آموزش و پرورش تبادکان خریداری شد. وسعت زمین موصوف حدود ۶۰هکتار است و در سال ۱۳۸۵ دور زمین را دیوار کردیم و تمامی مالکان دارای سند دفترچه‌ای، رسمی و قانونی هستند.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ سال بعد یعنی سال ۱۳۹۴ پی بردیم افرادی قسمتی از زمین‌های ما را تصرف و در آنجا ساخت و ساز کرده‌اند. بررسی‌های میدانی نشان داد که از نبود ما و کوتاهی هیئت مدیره وقت در سرکشی از زمین، سه نفر سوءاستفاده کرده و آنجا دست به ساخت استخر، سالن پرورش کبک و... زده‌اند و حتی قسمتی از زمین ما را هم به صورت غیرقانونی فروخته بودند. سال۹۴ که متوجه تصرف غیرقانونی زمین شدیم، شکایتی تنظیم و به دستگاه قضایی پناه بردیم تا عدلیه زمین و سرمایه چندین ساله ما را از چنگ زمین‌خواران خارج کند.

پیگیری‌ها پس از چهار سال نتیجه داد و حکم قلع‌وقمع قطعی تصرفات غیرقانونی صورت گرفته در تاریخ ۲۰/۰۹/۹۸ صادر و قرار می‌شود که زمین از افراد متجاوز پس گرفته شود. در اسفند سال ۹۸ آن‌ها پس از آنکه رأی قطعی را می‌بینند و چاره‌ای جز تخلیه نداشتند به این بهانه که در محل سازه ساخته شده و ما حاضر هستیم در ازای زمین تصرف شده جای دیگری به فرهنگیان (شاکی‌های پرونده) زمین بدهیم و با آن‌ها صلح کنیم، از دستگاه قضایی وقت می‌گیرند. او در ادامه بیان کرد: اما تا به امروز هیچ اقدامی صورت نگرفته و رأی اجرا نشده، ما از قاضی صادقی، رئیس کل دادگستری استان درخواست داریم به داد ما برسند و نگذارند بیش از این حق یک هزار و ۷۳فرهنگی تضییع شود و رأی قلع اجرا شود.

۸ روز دیگر متصرفان بیرون انداخته می‌شوند

از انتشار این گزارش با عنوان «هزار معلم تبادکانی چشم انتظار بازپس‌گیری زمین غصب شده» ۱۸ روز دور شده بودم که مطلع شدیم رئیس کل دادگستری خراسان رضوی دستورات ویژه‌ای برای احقاق حق این افراد صادر کرده است.

ماجرا را بیشتر مورد پیگیری قرار می‌دهیم و مشخص می‌شود دستور قضایی مبنی بر رفع تصرف از زمین یک هزار و ۷۳ فرهنگی بازنشسته صادر شده است.

در این اقدام قاطع قضایی که دل یک هزار و ۷۳فرهنگی بازنشسته‌ای که داد خود را به عدلیه برده بودند از اجرای عدالت شاد شد، قرار بر این شده در تاریخ دهم آذر ماه یعنی حدود هشت روز دیگر بناهای غیرقانونی ساخته شده در محل برچیده و حق به حقدار برسد. از سوی دیگر به متصرفان اخطار داده شده پیش از اجرای رأی قهری قلع و قمع در محل، نسبت به جمع‌آوری مستحدثات و محل پرورش طیور و... اقدام کنند تا خسارت کمتری متوجه آن‌ها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.