رئیس سازمان نظام پزشکی و رئیس شورای هماهنگی استان زنجان گفت: تنها یک درمانگاه تخصصی پوست، مو و زیبایی در استان زنجان وجود دارد.

دفع زباله های عفونی و بیمارستان از دغدغه های اصلی سازمان است

به گزارش قدس آنلاین، به گزارش قدس آنلاین،  محمد محرمی رئیس  سازمان نظام پزشکی و  رئیس شورای هماهنگی  استان زنجان روز یکشنبه  در نشست خبری با تاکید بر اینکه حوزه زیبایی حوزه بی در  و پیکری است و متاسفانه آرایشگاهها و مراکز غیر درمانی نیز به این بخش ورود پیدا کرده اند گفت: حتی مسئول صنف آرایشگران نیز توان مقابله با این افسار گسیختگی را ندارد و در پشت درهای بسته و واحدهای سرپایی بدون تابلوی پزشکان  اقدامات غیر اصولی زیادی به وقوع می پیوندد.
محرمی  از پلمپ 12مرکز و آرایشگاه غیر مجاز خبر داد و افزود: در بحث دندان سازی نیز برخی بدون مجوز ورود پیدا کرده اند  و ارائه خدمات درمانی بدون حضور پزشک مسجل شده و  توسط افراد غیر متخصص خدمات درمانی  انجام می شود که برخورد قضایی صورت گرفته است.
وی  در پاسخ به سوال قدس آنلاین در مورد دفع زباله ها ی بیمارستانی و برخورد با جرایم پزشکی در استان اضافه کرد: در هیاتهای بدوی و تجدید نظر به  غیر از اعضای  جامعه پزشکی نماینده  دادستان و یک نماینده از پزشکی قانونی  حضور دارد و صدور رای تنها  در اختیار نظام پزشکی نیست.
رئیس  سازمان نظام پزشکی  دفع پسماند های پزشکی را از دغدغه های سازمان دانست و تشکیل کارگروهی به این منظور و کمیته دفع زبالع های عفونی را در این راستا عنوان کرد.
این مسئول از انعقاد قرار داد با شرکت خصوصی برای دفع زباله های عفونی بیمارستانی خبر داد و اظهار کرد: تمامی مطب ها و مراکز درمانی به صورت اصولی  دفع پسماند  های  عفونی را انجام می دهند.
محرمی از پزشکان بعنوان نجیب ترین قشر جامعه در پرداخت مالیات یاد کرد  و بر وجود مشکلات اساسی در نسخ الکترونیکی تاکید کرد و لزوم حل این مشکلات را در بستر حاکمیتی ضروری دانست.
وی با اشاره به  مناسب سازی ساختمان های پزشکان ،افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با شورای شهر   قرار است یک شهر سلامت و یا دهکده سلامتی ایجاد شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.