وزیر اطلاع رسانی لبنان از سمت خود به عنوان وزیر اطلاع رسانی لبنان کناره گیری کرد.

قرداحی رسما از پست وزیر اطلاع رسانی لبنان کناره گیری کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از المیادین، «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان گفت: نیازی به تکرار داستان و یادآوری این نکته نیست که مصاحبه قبل از انتصاب من به عنوان وزیر انجام شده است.

وی در ادامه از هجمه برخی رسانه های لبنانی و شبکه های اجتماعی به شکل هدفمند خبر داد و گفت: به سبب این هجمه، درخواست های برای استعفای من و تحریم لبنان از سوی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس آغاز شد. اکثر کسانی که در لبنان نسبت به من تعصب داشتند، اولین کسانی بودند که خواستار حاکمیت و استقلال شدند.

وی افزود: مشورت‌هایی با وزیر« فرنجیه» و متحدان کردم و مرا در اتخاذ تصمیم مناسب آزاد گذاشتند. من نمی پذیرم که عامل آزار و اذیت لبنان و برادران لبنانی در کشورهای حوزه خلیج فارس باشم. لبنان مهمترین دغدغه من است.

قرداحی گفت: تصمیم به استعفا از سمتم در دولت لبنان گرفتم. تصمیم به کناره گیری از پستم در دولت گرفتم.

وزیر اطلاع رسانی لبنان بیان کرد: جنگ یمن تا ابد ادامه نخواهد داشت و روزی فرا خواهد رسید که طرف‌های درگیر پای میز مذاکره بنشینند.

قرداحی گفت: ماکرون رئیس جمهوری فرانسه موضوع از سرگیری روابط عربستان با لبنان را با سعودی‌ها در میان خواهد گذاشت.

وی افزود: آنچه وزیر خارجه عربستان قبل از این گفته است، نشان دهنده این است که بحران فراتر از اظهارات یک وزیر است. ماندنم در این دولت به سبب کثرت درخواست ها برای استعفایم بیهوده شده است.

قرداحی گفت: من به نیروهایی که از من حمایت کردند می‌گویم از حمایت آنها تشکر می‌کنم و ما یک هدف به نفع لبنان داریم. من استعفا دادم زیرا ابتکار جدیدی وجود دارد که ماکرون با عربستان مطرح خواهد کرد و این مستلزم استعفای من است. امیدوارم که طرح فرانسه برای لبنان مثمرثمر باشد.

وی افزود: از اعتماد سلیمان فرنجیه به من تشکر می‌کنم و شهامتش را مورد ستایش قرار می‌دهم. این تصمیم به من واگذار شد و من هم اکنون مناسب دانستم که کاری برای خروج لبنان از بحران انجام دهم. تصمیم به کناره گیری از سمتم گرفتم و هرجا که باشم در خدمت کشورم هستم.

یادآور می‌شود که منابع نزدیک به نجیب میقاتی «نخست‌وزیر لبنان» پیش از این اعلام کردند که فرانسویها به او پیغام دادند جورج قرداحی باید استعفا دهد تا ماکرون وزیر خارجه فرانسه در جریان سفر خود به ریاض، درباره پرونده لبنان حرفی برای گفتن با مقامات سعودی داشته باشد.

این منابع تاکید کردند که موضع فرانسه در این خصوص جدید نیست و همه پیش از این از مقامات فرانسوی شنیده بودند که قرداحی باید استعفا کند. اما با این وجود فرانسوی‌ها هنوز هیچ گونه تضمینی مبنی بر اینکه استعفای قرداحی می‌تواند به بحران روابط لبنان با کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان پایان داده و باب گفتگو با این کشور را باز کند، ارائه نداده‌اند.

«جورج قرداحی» وزیر رسانه لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی که در ماه آگوست (مردادماه) ضبط شده بود، تأکید کرده بود که انصارالله یمن در برابر حملات عربستان سعودی و امارات از خود دفاع می‌کند و متجاوزان باید دست از تجاوز خود در یمن بردارند.

این اظهارات درباره جنگ یمن سروصدای زیادی به‌پا کرد و کشورهای حوزه خلیج فارس کنار عربستان اقدام به تحریم ملت لبنان و قطع روابط خود با این کشور کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.