۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 780683

پروژه فرودگاه گناباد بعد از ۳۰سال همچنان در مرحله تامین اعتبار و تکمیل تجهیزات می باشد.

پروژه ای که بعد از ۳۰ سال همچنان بلاتکلیف است

به گزارش قدس آنلاین، نخستین‌بار پس از ۲۵ روز از وقوع زلزله شهریور سال ۱۳۴۷ در شهر کاخک، طرح احداث فرودگاهی در منطقه گناباد با توجه به موقعیت استراتژیک جغرافیایی گناباد و نقش بسزای فرودگاه در امر امدادرسانی در دستور کار قرار می‌گیرد. در این مدت هر نماینده و مسئولی تا جایی این پروژه را پیش می‌برد و نقشی در این مسیر ایفا می‌کرد  تا اینکه مجوز ساخت این فرودگاه در سال ۱۳۷۰ صادر  و مراحل اجرایی آن  از سال ۱۳۷۲ آغاز می شود  اما تا سال ۱۳۸۳ فقط باند خاکی آن اجرا شد و از آن زمان تا ابتدای سال ۱۳۹۵ بتن ریزی و تکمیل پهنای باند فرودگاه به اتمام رسید.

مرحله دوم ساخت فرودگاه گناباد شامل پایانه آن نیز تیر ماه ۱۳۹۴ از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار و از شهریور ماه این سال گودبرداری، بتن ریزی و فوندانسیون سالن فرودگاه انجام شد. اجرای پروژه فرودگاه گناباد تا سال ۹۷ تنها ۱۲ درصد پیشرفت داشت که در خور توجه نبود که علت اصلی آن عدم تخصیص اعتبار مناسب عنوان می شد. از این رو  مراحل اجرای این طرح از سال ۹۷ با جدیت بیشتری پیگیری‌ شد و بنا بر اعلام رسمی شرکت‌ فرودگاه‌های ‌کشور، در سال ۹۷ این طرح ۷۵.۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که بیش از ۶۳ درصد آن در حدود دو سال اخیر محقق شد.

 سال گذشته مسئولان وقت خراسان رضوی از جمله معاون عمرانی خراسان رضوی خبر از افتتاح و بهره برداری این فرودگاه تا انتهای سال ۱۳۹۹را داده بودند که این موضوع اجرایی نشد و در حال حاضر صفایی نماینده گناباد و بجستان  در مجلس شورای اسلامی نیز بر این باور است که این پروژه در سال ۱۴۰۰به بهره برداری خواهد رسید.

وی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: همه پشتیبانی ها و تامین اعتبارات برای  تکمیل و بهره برداری از این پروژه را انجام داده ایم تا این پروژه بعد از ۳۰ سال در سال ۱۴۰۰به بهره برداری برسد و خدمت رسانی به شهروندان و زائران امام رضا(ع) را آغاز نماید.

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای قسمت ورودی، دیوارها و  امکانات این فرودگاه تامین اعتبار  و تجهیزات لازم نیز فراهم شده است .

وی ادامه داد:پیمانکار ترمینال این پروژه خلع ید شد و پیمانکار جدید برای تکمیل این قسمت تعیین گردید که در حال انجام کار می باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.