یک کارآفرین و فعال صنعتی سمنانی به توفیقات خود در حوزه صنعت و تولید و ارتقا واحد خود از یک تولیدی در یک زیرزمینی به واحد نمونه کشوری پرداخت و گفت: گاه با تلاش می‌توان از سختی‌ها و محدودیت‌ها نردبانی برای رشد ساخت.

صعود از نردبان رشد از واحدی در یک زیرزمین تا ارتقا به واحد نمونه کشوری

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حسن برادران، مدیرعامل شرکت پاریزان صنعت سمنان اظهار کرد: کارآفرینی ایجاد اشتغال نیست بلکه خلق یک ایده ناب و اجرای موثر آن ایده است. خلق ایده ناب هم فقط در شروع به کار یک بنگاه اقتصادی اتفاق نمی‌افتد بلکه در حین کار از فروپاشی یک بنگاه اقتصادی نیز ممانعت می‌کند. گاهی اوقات هم می‌توان با یک ایده ناب یک واحد تولیدی را که سال‌ها مشغول به فعالیت است توسعه داد و منافع عمومی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی، محصول حاشیه ای کارآفرینی است افزود: بنده از شروع فعالیتم در سال ۱۳۶۸ همواره به دنبال خلق ایده‌های نو و خلاقانه بودم و تلاش کردم تا به آن ایده ها جامه عمل بپوشانم.

مدیرعامل شرکت پاریزان صنعت سمنان با بیان اینکه در ابتدای کارم به دنبال طراحی سیستم‌های اطلاعاتی در وزارت نیرو و مسکن و راه بودم ادامه داد: شرکت پاریزان صنعت در سال ۱۳۶۱ از یک زیرزمین ۱۸۰ متری و چند دستگاه تراش از یک شرکت وارداتی به یک واحدی صنعتی و تولیدی تبدیل شد. از سال ۱۳۷۳ نیز فاز دوم متحول‌سازی بخش به بخش کارخانه از فرایند تا جانمایی تجهیزات و ... شروع شد و در مدت یک‌سال و نیم موفق شدیم تا واحد تولیدی را به واحد نمونه کشوری تبدیل کنیم.

این دکترای مدیریت صنعتی با بیان اینکه در کنار تولید فرایند واردات را نیز از سر گرفتیم گفت: در این ایام تحریم‌ها واحد تولیدی را در ورطه فروپاشی قرار داد. دوباره با ایده‌های جدید در کنار صنعت قطعات خودرو وارد صنایع نظامی و ریلی و صنایع ماشین سازی شدیم و به این وسیله تحریم‌ها تبدیل به یک فرصت شد.

صعود از نردبان رشد از واحدی در یک زیرزمین تا ارتقا به واحد نمونه کشوری

این تولیدکننده برتر استان با بیان اینکه در سال ۱۳۷۷ توانستیم گواهی استاندارد ایزو ۹۰۰۰ را دریافت کردیم اضافه کرد: در آن سال‌ها برای محصولات ما استانداردی وجود نداشت لذا ما خود اسپانسر شدیم و استانداردی را برای بالانس صنعتی و دستگاه های جک بالابر تدوین کردیم. حتی آزمایشگاهی هم برای تست دستگاه های تولیدی ما وجود نداشت لذا با اداره استاندارد سمنان همراهی کردیم و این تست‌ها صورت گرفت و برای محصولات تولیدی گواهی استاندارد کارخانه‌ای را دریافت کردیم.

وی به رشد این صنعت و افزایش حجم صادرات اشاره و خاطرنشان کرد: از هشت سال پیش نیز صادرات به اروپا را پس از تاییدیه گروه اعزامی از اروپا بر محصولات تولیدی شرکت آغاز کردیم و در حال حاضر تولیدات این واحد صنعتی با لیبل MADE IN ITALY به اروپا صادر می‌شود.

برادران با بیان اینکه شرکت پاریزان صنعت با همکاری اداره استاندارد و به طور داوطلبانه اولین آزمایشگاه کالیبراسیون تجهیزات تست و تعمیر خودرو را در ایران تاسیس کرد افزود: یکی از طرح های توسعه ای ما در واقع توسعه همین آزمایشگاه است که تجهیزات جدیدی به این آزمایشگاه افزوده خواهد شد. در این شرکت بخش عمده تجهیزات توسط پرسنل شرکت طراحی و ساخته و محصولات تولیدی ما در دو گروه روتین و سفارشی تولید می‌شود.

در روزگار تحریم‌ها هم می‌توان موفق شد

صعود از نردبان رشد از واحدی در یک زیرزمین تا ارتقا به واحد نمونه کشوری

این کارآفرین موفق با بیان اینکه ما نیز همانند واحدهای تولیدی دیگر شکست‌ها و موفقیت هایی داشته ایم تصریح کرد: با وجود این سختی‌ها اما همواره تونسته ایم شکست‌ها را با جدیت و تلاش و مطالعه به فرصت و موفقیت ها تبدیل کنیم. به عنوان مثال برای ساخت جک ۱۶۰ تنی برای نخستین بار در کشور قراردادی را منعقد کردیم که پروژه با شکست مواجه شد اما با القا حس " ما می توانیم" سرانجام پس از شش ماه کار طراحی و مهندسی موفق به تولید این جک شدیم.

وی ادامه داد: در طرحی دیگر برای ساخت سینی دوار ۲۵۰ تنی قرارداد منعقد کردیم. این سفارش نیز پس از شش ماه کار و تلاش مستمر ساخته و تحویل کارفرما شد.

این تحصیبل‌کرده مهندسی صنایع دانشگاه شریف با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه گفت: واحدهای تولیدی با حمایت می‌توانند حتی در روزگار تحریم هم با تلاش و خلاقیت به حیات و فعالیت خود ادامه دهند و گامی در اعتلا و ارتقاء میهن اسلامی بردارند.
صعود از نردبان رشد از واحدی در یک زیرزمین تا ارتقا به واحد نمونه کشوری

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.