وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ستاد برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های برگزاری این رویداد قرار گرفت و تاکید کرد که سینمای ایران باید در راه تقویت منافع ملی ایران حرکت کند.

وزیر فرهنگ: سینمای ایران باید در راه تقویت منافع ملی ایران حرکت کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، محمدمهدی اسماعیلی با همراهی محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و جمعی از معاونان و همراهان، از ستاد برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر بازدید و در نشستی با دبیر و مدیران بخش‌های مختلف این جشنواره دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با قدردانی از عوامل برگزار کننده این جشنواره گفت: یکی از نقاط قوت این دوره جشنواره حضور ترکیب دانشگاهی و سینمایی در میان مدیران و عوامل اجرایی این جشنواره است.

وی افزود: دست‌اندرکاران ستاد برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر تاکنون توانسته‌اند نوعی وفاق و همدلی را میان اهالی سینما ایجاد و با تهیه آیین‌نامه ها، چشم‌انداز روشنی را برای برپایی این دوره جشنواره فیلم فجر فراهم آورند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه جشنواره فیلم فجر قله فعالیت‌های سینمایی کشور به شمار می‌رود، افزود: ما باید در موضوعاتی همچون برگزاری این جشنواره و شوراهای پروانه ساخت و پروانه نمایش سازمان امور سینمایی، آیین‌نامه‌های روشن داشته باشیم و در این میان برآیند سلیقه‌ها به حدی برسد که بیشترین همدلی و پذیرش در این حوزه حاصل شود.

وی با ابراز خشنودی از روند برگزاری و برنامه‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر، عنوان کرد: کیفیت آثار جشنواره حائز اهمیت است و باید برای افزایش سطح کیفی آثار، تلاش مضاعف کنیم.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم لازم است فضای تبلور اندیشه و آرمان‌های انقلاب اسلامی در سینمای ایران فراهم شود و ما به عنوان متولی فرهنگ کشور آمده‌ایم تا مسیر رقابت را عادلانه کنیم. سینمای ایران باید در جهت حفظ و تقویت منافع ملی ایران حرکت کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همه سینماگران را زیر چتر حمایتی این وزارتخانه دانست و افزود: ما باید بتوانیم به جریان تولید آثار متعهد به آرمان‌های ملت و منافع ملی دامن بزنیم و در این زمینه به تلاش و مشارکت گسترده خانواده سینما نیاز داریم. سیاست قطعی ما حمایت از سینماگران در این مسیر است.

اسماعیلی در پایان صحبت‌هایش با اشاره به فراهم کردن بستر سالم و خلاق برای رقابت همه اهالی سینما نسبت به‌ روند اجرای برنامه‌های مدیران سینمایی و دبیر جشنواره ابراز امیدواری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.