معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: درکنار توسعه حمل ونقل عمومی باید فرهنگ ترافیکی و نگاه مردم نیز تغییر کند. این فرهنگ باید در میان مردم به ویژه مجاوران و کسبه پررنگ و برجسته شود که پیاده راه شدن معابر منتهی به حرم مطهر به نفع خودشان است.

 پیاده راه شدن معابر منتهی به حرم مطهر به نفع مردم است

به گزارش قدس آنلاین، سیدخلیل منبتی معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه البته درکنار توسعه حمل ونقل عمومی باید فرهنگ ترافیکی و نگاه مردم نیز تغییر کند خاطرنشان کرد: این فرهنگ باید در میان مردم به ویژه مجاوران و کسبه پررنگ و برجسته شود که پیاده راه شدن معابر منتهی به حرم مطهر به نفع خودشان است، وقتی زائر و مجاور مسیر منتهی به حرم مطهر را پیاده طی کنند طبیعتا خرید هم خواهند کرد.

وی افزود: در پاسخ به این که تکلیف تخلیه بار و تردد سالمندان و معلولان چه می شود نیز باید گفت خیلی ساده می توان برای حمل ونقل بار کسبه وانت برقی و برای سالمندان و معلولان از اتوبوسهای کوچک برقی رایگان استفاده کرد.

منبتی افزود: زمانی که در آستان قدس بودم این کار در رینگ پیرامونی حرم مطهر و صحن های حرم مطهر انجام شد و اکنون هم شاهد هستیم که افراد سالمند و معلول به وسیله اتوبوس های کوچک برقی در این محدوده جابجا می شوند.

وی تاکید کرد: در بحث ترافیک ما از زائران گلایه نداریم. بلکه گلایه از مجاوران است که باید فرهنگ ترافیکی آنان تغییرکند. اگر بررسی کنید می بینید که بیشتر ظرفیت پارکینگ های اطراف حرم مطهر و نزدیک به آن را خودروهای مجاوران، کسبه و خادمان آستان قدس پر می کنند و به نام زائر تمام می شود.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در ادامه گفت: زائر از ما یک مسیر مناسب و کم ترافیک می خواهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن به حرم مطهر جهت زیارت مشرف شود. اگر زائر یا مجاوری بخواهد هنگام نماز از همین میدان شهدا به حرم مطهر برود، قطعا پیاده زودتر به حرم مطهر خواهد رسید. پیاده راه شدن مسیرهای منتهی به حرم مطهر به نفع زائر، مجاور و کسبه محترم است و باید این فرهنگ و این نگاه در میان مردم به ویژه مجاوران و کسبه عزیز جا بیفتد زیرا زائر با این موضوع مشکلی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا اماکن مذهبی ،تاریخی و گردشگری، مقصد است و نه معبر. اما حرم مطهر به معبر تبدیل شده شده است. معبر و خودروها از زیرگذر استفاده و تردد می کنند که همین ترافیک زیرگذر و آلودگی ناشی از آن بارها افراد دارای بیماری قلبی و ...را دچار مشکل کرده که برخی حتی جانشان را به دلیل دیر رسیدن اورژانس که در ترافیک گرفتار می شد ازدست داده اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.