استاد عالی حوزه علمیه خراسان رضوی گفت: لازمه رسیدن به کمال و دریافت پاداش‌های ارزنده الهی، استقامت در انجام تکالیف الهی است.

لازمه رسیدن به کمال، استقامت در انجام تکالیف الهی است

به گزارش قدس انلاین، آیت‌الله سید جعفر سیدان  در مراسم افتتاحیه سوگواره نگین شکسته در مشهد، شخصیت مبارک حضرت زهرا (س) که مجموع تمام فضائل هستند، اهمیت بسیار والایی در اساس خلقت دارد، اظهار کرد: از آثار زندگی حضرت فاطمه (س)، خطبه‌ای است که در مسجد برای احقاق حق خود پس از غصب فدک، ایراد فرمودند.

وی با بیان این‌که حضرت صدیقه طاهره این خطبه را برای تن ندادن به ظلم ایراد کردند، ادامه داد: این خطبه به اندازه‌ای تأثیرگذار بیان شد که مسلمانان حاضر در مسجد منقلب شده و اشک ریختند.

این استاد عالی حوزه علمیه خراسان رضوی متذکر شد: اگر فردی در انجام واجبات، ترک محرمات و استقامت در مقابل سختی‌ها در مسیر حق، صبور نباشد، مستحق اجر و پاداش‌های ارزنده الهی نیست.

وی، ایستادگی و استقامت در انجام تکالیف الهی را لازمه رسیدن به مقامات الهی دانست و گفت: استقامت در انجام وظایف، تکالیف الهی‌، انجام واجبات و ترک محرمات، زمینه دستیابی یک فرد به پاداش‌های مهم الهی و مقام‌های والا را فراهم می‌سازد.

آیت‌الله سیدان با بیان این‌که انسان باید هرچه بهتر در جهت کسب کمالات و به‌دست آوردن ارزش‌های واقعی و الهی بکوشد، خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال به حقیقت فاطمه (س) این مملکت فاطمی، علوی و مهدوی را که از موقعیت رهبری تا بقیه مراحل افتخار نوکری خاندان رسالت (ع) را دارند، به برکت این توسلات، از همه آفات مصون و محفوظ نگه دارد.

گفتنی است؛ سوگواره نگین شکسته که هر ساله و در ایام شهادت صدیقه اطهر (س) در مشهد برگزار می‌شود، در سال جاری نیز از ۲۶ آذر تا ۱۶ دی ماه در محل برج آسمان واقع در میدان هفده شهریور برپا است.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.