رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: طی دو ماه گذشته حدود ۱۷ واحد صنفی نانوایی که مرتکب تخلف شده بودند پلمب شده است.

پلمب ۱۷ واحد نانوایی متخلف در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی کشتگر  در خصوص اقدامات انجام شده برای دوگانه‌سوزی نانوایی‌ها در مشهد اظهار کرد: هم اکنون هیچ نانوایی دوگانه‌سوزی در سطح شهر مشهد وجود ندارد اما کلیات چنین طرحی مطرح شده است. همچنین جلسات متعددی نیز با حضور مسئولان شرکت گاز خراسان رضوی و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان برگزار شده و با کارگروه گندم، آرد و نان استان تبادل نظر درباره این خصوص صورت گرفته است.

وی افزود: تاکنون حدود ۶۰۰ نانوایی متقاضی دوگانه‌سوز شدن در فصل زمستان در مشهد ثبت‌نام کرده و به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان معرفی شده‌اند که تعداد آن‌ رو به افزایش است. همچنین مجری این طرح از سوی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان به ما معرفی شده و ما نیز قراردادی را با آنان منعقد کرده‌ایم.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد عنوان کرد: برای دوگانه‌سوز شدن نانوایی‌ها باید لوله‌کشی مجزایی به منظور انتقال سوخت مایع در نظر گرفته شود تا بتوان در شرایط بحرانی و در شرایط افت فشار یا قطع گاز از سوخت جایگزین استفاده کرد. البته به طور طبیعی نمی‌توان از گاز مایع به عنوان سوخت دوم استفاده کرد و این اقدام صرفا برای آمادگی در شرایط بحرانی انجام می‌گیرد. همچنین بسیاری از واحدها شرایط دوگانه‌سوز شدن را نداشته و این کار در بردارنده هزینه‌های زیادی برای آنان است.

کشتگر تصریح کرد: کیفیت انجام کار برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است و حساسیت زیادی در این موضوع به خرج می‌دهیم. بنابراین ممکن است روند اجرایی شدن این طرح کمی طولانی شود زیرا مسائل فنی و ایمنی به لحاظ قرار گرفتن کپسول گاز مایع در نانوایی‌ها موضوع مهمی است چون مردم به طور مکرر در این مکان‌ها در حال رفت‌وآمد هستند.

وی خاطرنشان کرد: با این حال اقدامات لازم برای دوگانه‌سوز شدن نانوایی‌هایی که آمادگی و شرایط آن را داشته باشند، بیشتر از نصف روز زمان نخواهد برد. همچنین شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان چند شرکت را به منظور همکاری در تامین کپسول گاز مایع به نانوایی‌ها معرفی کرده است.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد با اشاره به باطل شدن پروانه کسب نانوایی‌های متخلف گفت: واحدهایی که قیمت نان خود را با نرخ مصوب عرضه نکرده و تخلفات زیادی مرتکب شوند، به اتحادیه معرفی خواهند شد و اتحادیه نیز برابر ضوابط قانونی پروانه کسب آن‌ها را باطل خواهد کرد.

وی بیان کرد: البته این موضوع در خراسان رضوی بی‌سابقه بود زیرا پیش از این اکثر پلمب‌ها مربوط به واحدهای فاقد پروانه بود. خوشبختانه با پیگیری اتاق اصناف مشهد، سازمان تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، دادستانی و مقام قضایی استان به نانوایی‌های متخلف اخطار پلمب داده شده است. هم اکنون به بسیاری از واحدهایی که به دلیل عدم رعایت تکالیف صنفی و نداشتن پروانه کسب دچار تخلف شده‌اند، مطابق بند ه ماده ۲۷ قانون نظام صنفی کشور اخطار داده شده است.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد تصریح کرد: تلاش ما این است که در کنار شناسایی واحدهای متخلف و برخورد با آن‌ به شناسایی واحدهای درستکار نیز بپردازیم و به همان میزان که با واحدهای متخلف برخورد می‌شود، از این واحدها نیز تقدیر به عمل آوریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.