سردار هادیانفر از هوشمند نبودن پایش رفتارهای رانندگان اتوبوس‌ها توسط سامانه سپهتن خبر داد.

افزایش فوتی‌ های تصادفات اتوبوس‌ها نسبت به سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور انتظامی جمهوری اسلامی ایران درباره سامانه سپهتن گفت: سیستم سپهتن سامانه‌ای است که فقط در اتوبوس‌ها فعال است. البته در دولت قبل مصوب شد که برای ۳۸۰ هزار کامیون نیز استفاده شود تا کامیون‌ها نیز به صورت هوشمند پایش شوند.

هادیانفر ادامه داد: سامانه‌ای که در اتوبوس‌ها وجود دارد، دارای نقص‌هایی است. در واقع این سامانه هوشمند نیست و هشدار تخلف راننده را خودکار نمی‌دهد. وقتی پایش تصویر به صورت مستمر و هوشمند باشد، پلیس به صورت آنلاین تشخیص می دهد که راننده خطا کرده است و بلافاصله در بین تمام اتوبوس‌های در حال تردد، اتوبوس متخلف را متوقف می کند. اما الان سامانه سپهتن به صورت دستی و موردی توسط همکاران ما کنترل می‌شود و در صورت گزارش تخلف راننده اتوبوس و اعمال قانون، دوربین راننده متخلف را بازبینی می‌کنیم تا رفتار راننده را در طول مسیر رصد کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: امیدواریم که بتوانیم با سامانه‌های جدیدی که وزارت دفاع و وزارت راه مسئولیت راه اندازی آن را بر عهده گرفتن، گام موثری در حوزه کنترل ناوگان عمومی به صورت هوشمند اتفاق بیفتد.

هادیانفر گفت: ۶۱۶ میلیون تردد فقط مربوط به ناوگان عمومی به خصوص اتوبوس‌ها است که امسال کمتر از ۹۸ فوتی داشتیم. این تعداد نسبت به سال ۹۹ افزایش یافته که بیشتر به دلیل محدودیت‌های کرونایی است و ترددها بسیار محدود بوده است. عمده راننده‌های ما افرادی هستند که قانون را رعایت می‌کنند و امیدواریم رانندگان کامیون نیز بیشتر دقت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.