دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: آمریکا پیش از به شهادت رساندن شهید سلیمانی، جنایات مختلفی را علیه عراق مرتکب شد؛ همگان جنایات زندان ابوغریب را به یاد دارند، نقش آمریکا در شکل‌گیری داعش هم انکار ناپذیر و در تمام جنایات آن سهیم است.

سید حسن نصرالله: آمریکا پیش از به شهادت رساندن شهید سلیمانی، جنایات مختلفی را علیه عراق مرتکب شد

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به طور زنده سخنرانی ایراد کرد.

سید حسن نصر الله در ابتدای سخنرانی خود شهادت حسن ایرلو سفیر سابق ایران در صنعاء را تسلیت گفت و تاکید کرد وی در امر کمک به حزب الله شرکت داشت.

دبیر کل حزب الله لبنان در بدو سخنرانی سالگرد شهادت نمر النمر و علامه مصباح یزدی را هم تسلیت گفت.

وی در خصوص ترور سردار شهید سلیمان گفت: این جنایت نیازی به تحقیق برای مشخص کردن عامل آن وجود ندارد؛ آمریکا خود رسما مسئولیت این جنایت را به عهده گرفت، البته این اقدام تبعات نظامی و تبعات دیگری دارد که همچنان نیز ادامه دارد.

نصرالله ادامه: آمریکا پیش از به شهادت رساندن شهید سلیمانی، جنایات مختلفی را علیه عراق مرتکب شد؛ همگان جنایات زندان ابوغریب را به یاد دارند، نقش آمریکا در شکل‌گیری داعش هم انکار ناپذیر است و در تمام جنایات آن سهیم است.

وی گفت: آمریکا داعش را اختراع کرد تا ارتش خود را به عراق بازگرداند. آمریکا قاتل و منافقی است که در تاریخ بی نظیر است.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ایران اولین طرفی بود که در کنار  ملت عراق در مقابل داعشی که آمریکا آن را به این کشور آورده بود قرار گرفت. امنیتی که عراق اکنون عراق از آن بهره می برد به برکت خون شهدا است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.