مسوول فنی آزمایشگاه مرجع کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر نتیجه چهار درصد آزمایشهای کرونای انجام شده در مناطق زیر پوشش این دانشگاه مثبت می شود که نسبت به گذشته در حال کاهش است.

چهار درصد نتایج آزمایشهای کرونا در مشهد مثبت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز  به نقل از دکتر سعید عامل جامه‌دار گزارش داد: به طور متوسط روزانه ۶۰۰ مورد آزمایش کرونا به آزمایشگاه مرجع کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال می‌شود.

وی ادامه داد:در حال حاضر انواع کیت‌های تشخیص آنفلوآنزا و کرونا در اختیار آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:هم اکنون حدود ۱۵ درصد نتایج آزمایشهای آنفلوآنزا در مشهد هم مثبت می شود

عامل با بیان این که در آزمایشگاه مرجع موارد مشکوک به اومیکرون شناسایی می‌شود افزود: تشخیص قطعی اومیکرون با انجام آزمایش "توالی یابی" انجام پذیر است که فقط در تهران انجام می‌شود بنابراین موارد مشکوک اومیکرون در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی شده و برای تایید نهایی به تهران ارسال می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.  
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
در حال حاضر حدود ۳۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.
از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی ۲ شهر از نظر کرونا در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی قرار دارند.
به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر دیروز جمعه ۱۷ دی سال ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۱۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۴۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۲۲۴ نفر رسید.
در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۸۲۱ تن رسید.  
همچنین تا کنون ۶۰ میلیون و ۳۲ هزار و ۴۱۹ دُز اول، ۵۲ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۳۸۰ دُز دوم و ۹ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۶۲۵ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲۱ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۴۲۴ دُز رسیده است.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد حذف شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.