قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز یکشنبه نهم ژانویه ۲۰۲۲ (نوزدهم دی ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (یکشنبه ۱۹ دی) + عکس

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به گسترش تحرکات ارتش روسیه در مرزهای اوکراین اختصاص داده است. این روزنامه می گوید روسیه نیروهای خود را در سه جبهه مختلف در مرزهای اوکراین مستقر کرده و کارشناسان نظامی غربی معتقدند که حمله نظامی روسیه به زودی اتفاق می افتد. آمریکا هم در این بین روسیه را تهدید کرده که در صورت چنین کاری تحریم های شدیدی را بر این کشور اعمال می کند. نیویورک تایمز همچنین از تلاش صنوف مختلف در وزارت آموزش آمریکا برای بازگرداندن آموزش از راده دور می گوید، چیزی که دموکرات ها به خاطر نگرانی ها از انتقاد والدین آنچنان به آن علاقه مند نیستند.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ اسرائیل در گزارشی، شکل تاثیر آزمایش جدید موشکی کره شمالی را بر آنچه که تهدید هسته ای ایران لقب داده مورد بررسی قرار می دهد. این روزنامه همچنین گزارش اصلی صفحه نخست خود را به ادامه نا آرامی ها در قزاقستان اختصاص داده و از کشته شدن یک مرد اسرائیلی در این درگیری ها خبر می دهد.

بوستون گلوب

روزنامه بوستون گلوب در پرونده ای به بحران چادرنشینی در این شهر پرداخته است. این روزنامه در این پرونده به آغاز عملیات جمع آوری چادرها توسط شهرداری بوستون اشاره می کند و تاکید دارد گسترش چادرنشینی در محله های مختلف، این نگرانی را برای خانواده های دیگر به وجود آورده که برخی خلافکاران برای عوض کردن شکل اعمال خلاف قانون خود مانند مواد مخدر و جرائم دیگر به این سبک از زندگی دست می زنند. بوستون گلوب همچنین به معضل کمبود نیروی کار در بسیاری از مشاغل پرداخته که به خاطر مریض بودن نیروها و ابتلا به اومیکرون بسیاری از مشاغل را به تعطیلی کشانده است.

ساندی تایمز

روزنامه ساندی تایمز چاپ آفریقای جنوبی به ادامه حواشی آتش سوزی گسترده چند روز پیش در پارلمان این کشور می پردازد. این روزنامه در گزارش خود از بیمه نبودن ساختمان این پارلمان ابراز شگفتی کرده و می گوید اکنون این مردم هستند که باید با مالیات های خود هزینه تعمیر ساختمان پارلمان این کشور را پرداخت کنند. ساندی تایمز همچنین در مقاله ای، انتظاراتی که در حوزه فناوری در سال ۲۰۲۲ خواهیم داشت را زیر ذره بین برده است.

کوریره دلاسرا

روزنامه کوریره دلاسرا چاپ ایتالیا در مقاله ای با عنوان پول کمک اتحادیه اروپا را ذخیره کنید، این کمک ها را آخرین امید اقتصاد کشور ایتالیا برای خروج از رکود اقتصادی چند سال گذشته خود عنوان می کند. بخش مهمی از کمک ۷۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به کشورهای عضو این اتحادیه که در دوران کرونا ضربات سختی دیده اند، به ایتالیا خواهد رسید، اما کارشناسان اقتصادی این کشور تاکید دارند که نباید این پول سریعا در اقتصاد این کشور به جریان بیفتد و باید برای سرمایه گذاری های آینده ذخیره گردد تا بتوان به خارج شدن اقتصاد ایتالیا از افول امیدوار بود.

آریزونا ریپابلیک

روزنامه آریزونا ریپابلیک در پرونده ای به کمبود شدید راننده اتوبوس مدارس در ایالت آریزونا پرداخته و این را نه یک مشکل ایالتی بلکه مشکلی ملی در سرتاسر آمریکا لقب داده است. در این پرونده مسئولان می گویند ممکن است به عنوان مثال در یک دقیقه ۶۵ راننده در اختیار داشته باشند اما دقیقه بعد این رقم به ۳۵ راننده کاهش پیدا می کند و باید با همین نیرو تمامی مدارس را پوشش دهند. این روزنامه همچنین از تعطیلی گروه نینجاهای سایبری خبر می دهد که در سال ۲۰۲۱ انتخابات ایالت آریزونا را دچار مشکل کرده بودند.

ملیت

روزنامه ملیت چاپ ترکیه در گزارشی، به افتتاح خط جدید قطار سریع السیر این کشور توسط رئیس جمهور یعنی رجب طیب اردوغان پرداخت. این قطار سریع السیر که اولین بار از سال ۲۰۱۱ افتتاح شد، اکنون مسیر شهر قونیه به آنکارا را با سرعت ۲۱۲ کیلومتر بر ساعت طی می کند. رجب طیب اردوغان در حاشیه این مراسم در سخنرانی خود گفت ما فقط صحبت نمی کنیم، بلکه کارهایی که به انجام می رسانیم برایمان سخن می گویند.

آبزِروِر

روزنامه آبزرور در مصاحبه ای با رئیس سابق مرکز واکسیناسیون بریتانیا، خواستار تغییر سیاست های سخت گیرانه و محدودیت ها به خاطر ویروس کرونا در این کشور شد. دکتر کلایو دیکس معتقد است وقت آن رسیده که واکسیناسیون همگانی در جهان پایان یابد و با ویروس کرونا همان رفتاری صورت بگیرد که با آنفولانزا همیشه صورت می گرفته است. این روزنامه همچنین در پرونده ای جالب برای خوانندگانش، امکان انتخاب یک ماجراجویی جدید برای سال جدیدشان را فراهم آورده که می توانند با خواندن پرونده، یکی از رشته های مورد علاقه خود، از آشپزی و باغبانی گرفته تا عکاسی و قایقرانی را آغاز کنند.

لو پاریزیه

روزنامه لو پاریزیه چاپ فرانسه در پرونده ای سه صفحه ای، به ادامه تلاش های افراد ضد واکسیناسیون در این کشور پرداخته است. این روزنامه با انتشار عکسی از گردهمایی افراد مخالف واکسیناسیون در فرانسه، و با انتخاب تیتر «ضد واکسن ها تا کجا پیش خواهند رفت؟» از برگزاری کمپین ها و سخنرانی های مختلف عمومی توسط برخی از چهره های شناخته شده مخالف واکسن صحبت به میان آورده و می خواهد به این سوال پاسخ دهد که سیاست هایی که امانوئل مکرون قصد دارد در مقابل این افراد اتخاد کند چه پیامدهایی را خواهد داشت؟

 

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت عکس اصلی صفحه نخست خود را به تجمع هواداران نوواک جوکوویچ، تنیسور مشهور صربستانی در شهر ملبورن استرالیا اختصاص داده است. وکلای جوکوویچ که همچنیان درگیر حاشیه های واکسن نزدن و ورود به کشور استرالیا و قرنطینه شدن اجباری توسط مقامات این کشور است، می گویند این تنیسور یک ماه پیش کرونا گرفته بوده و نمی توانسته واکسن بزند. این روزنامه همچنین در گزارشی اختصاصی از دعوت شدن شرکت های بزرگ نفتی و گازی توسط دولت بریتانیا برای قانون گذاری جدید در رابطه با مبارزه این کشور با گرم شدن آب و هوا خبر می دهد.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.