گاهی حین یا قبل از پخش فیلم‌ها و سریال ها با ممیزی‌هایی مواجهیم که با انتقاد روبرو می‌ شود و با توجه به گستردگی دامنه سریال‌سازی، این انتقادات، حواشی مختلفی را رقم می‌زند. 

زیست واقعی جامعه را وارد فیلم و سریال کنند 

حسن توکل‌نیا تهیه‌کننده سینما و تلویزیون با بیان این مطلب گفت: واقعیت آن است که بخش عمده سریال‌سازان و فیلمسازان، خط قرمزها را می‌دانند و برای همین سعی می‌کنند سریال‌هایی بسازند که با کمترین ممیزی روی آنتن برود ولی گاهی هم به خاطر سخت‌گیری‌های ممیزان یا تازه‌کاری سازندگان، حجم تعدیل بالاتر می‌رود. 
تهیه‌کننده "کاغذ بی خط" درباره نقش ممیزی در فضاسازی برای  فیلم‌ها و سریال ها افزود: به هر حال برخی هستند که حتی ممیزی‌های ساده را عاملی می‌کنند برای فضاسازی درباره محصول خود که یک روند تبلیغاتی است ولی برخی نیز بی‌دلیل گرفتار حاشیه می‌شوند یعنی خودشان ذاتا دوست ندارند درگیر سروصدا شوند ولی شرایط خلاف میل‌شان پیش می‌رود. 
توکل‌نیا با اشاره به افزایش تولید سریال در سالهای اخیر گفت: به غیر از تلویزیون که سعی کرد حین کرونا نیز چراغ سریال سازی را روشن نگه دارد و در هر فصل سال چند سریال تولید و روی آنتن بفرستد در حیطه شبکه خانگی نیز تولید سریالها را داشتیم. همه سریالهای تولیدی در یک سطح نیستند ولی آنچه باید مورد توجه سریال سازان قرار گیرد، تولید با الزامات روز و استانداردهای همه‌جانبه است. 
این تهیه‌کننده تاکید کرد: دیگر زمان اینکه داستان ۹۰ دقیقه‌ای را آب ببندند و برای بیست و چند قسمت آماده کنند، گذشته است و مخاطب فقط تا جایی سریال را دنبال می‌کند که کشش دارد و بعدش را اصلا نگاه نمی‌کند. بهترین سریال های تلویزیون آنها هستند که فیلمنامه کامل دارند و با فیلمنامه کامل کلید می‌خورند. اگر سریال ها را با متن آماده، شروع کنند خیلی بهتر جواب می‌دهد. 
تهیه‌کننده "چند میگیری گریه کنی" تاکید کرد: سریال سازان باید به سمت ارائه تصاویری واقعی از جامعه بروند و چه در نوع زیست کاراکترها و چه در مشکلات و مسائل پیش آمده برای شخصیت‌های داستان، بالاترین درصد واقع گرایی را در نظر بگیرند تا مخاطب یک لحظه از سریال غافل نشود. 
توکل‌نیا ادامه داد: نباید چون یک ایده قبلا جواب داده، باز برای ساخت یک سریال سراغ همان ایده رفت. اینکه گاهی با یک تیم ثابت، سریال‌هایی مشابه تولید می‌کنند واقعا دردی را دوا نمی‌کند. عجیب است که میزان مخاطبان چنین سریال‌هایی هر دفعه، افت می‌کند ولی باز همان تیم ثابت است که کار را ادامه می‌دهد. باید جلوی این روند گرفته شود و از سازنده خواست روش را تغییر دهد. 
حسن توکل‌نیا ابراز امیدواری کرد: خودم در کار تولید تا به متن تازه‌ای نرسیده‌ام، محصولی را تولید نکرده‌ام و به همه علاقمندان نیز همواره توصیه کرده‌ام که طرحی نو در اندازد چون در تجربه‌های جدید حتی اگر به بازدهی لازم هم نرسیم باز چون تجربه‌گرایی را پیشه ساخته‌ایم، جلو هستیم. در سریال سازی باید خیلی دقت شود که با طرح و آرای نو  سریال های استاندارد تولید کرد تا مخاطبان به رسانه‌های داخلی اعتمادشان دوچندان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.