رحمان رضایی گفت: جشنواره‌های فجر در تمام شاخه‌ها باید بدون هر گونه دوست و رفیق بازی و صرفا براساس کیفیت آثار به گزینش و داوری دست بزند و هر گونه شائبه درباره سیاسی‌بازی را محو کنند.

مدیران جشنواره فجر باید به سمت افزایش مخاطب واقعی سینما بروند

به گزارش قدس آنلاین، رحمان رضایی کارگردان و نویسنده باسابقه با بیان مطلب فوق گفت: مطمئن باشید اگر جشنواره فجر که جشن هنرهای انقلاب است بدون خط و ربط سیاسی برگزار شود قطعا از دل آن آثاری بیرون می‌آید که در هنگام اکران نیز مخاطب را به سینماها می‌کشانند.
کارگردان "دختران انتظار" و "اتانازی" گفت: چرا در سالهای اخیر مردم از سینما دورتر می شود و فروش فیلمها نسبت به دهه های قبل اصلا قابل مقایسه نیست. جمعیت سینمارو چرا از ده میلیون در دهه شصت به کمتر از دو میلیون نفر در سالهای اخیر رسیده؟
وی ادامه داد: دومیلیون جمعیت سینماگر برای کشوری که در حدود ۸۵ میلیون نفر جمعیت دارد آمار ضعیفی است. چرا میزان مخاطب، افت کرده؟ یکی از دلایل این امر، تقسیم بندی بین کارگردانهاست و اینکه عده‌ای از فیلمسازان نمی توانند فیلم بسازنند و عده‌ای مدام فیلم می‌سازند. این روند، لطمات زیادی به کیفیت سینمای ایران وارد کرده است.
کارگردان "مدار بسته" و "الهه زیگورات" تاکید کرد: آنچه حس می‌شود این است که برای دوستان فیلمساز خودی همه چیز خوب و شیرین است و هر سال فیلم می سازند و در جشنواره فیلم حضور دارند و جایزه ها را دریافت می کنند اما برای فیلمسازانی از جنس من که نگاه مستقل اجتماعی دارند و قصدشان ساخت آثار اجتماعی با نگاه نقادانه است هیچ روزنی نیست چون اغلب اوقات مغضوب بوده‌ایم.
این کارگردان با اشاره به حضورهایش در ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر متذکر شد: هر موقع که فیلم برای جشنواره ارسال می کردیم چون کیفیت داشت و نمی‌شد حذفش کرد با اکراه در جشنواره نشان می‌دادند ولی درنهایت در اختتامیه، بایکوت بودیم. چرا؟ چون مثلا در فلان انتخابات از فلان کاندیدا حمایت نکرده بودم!
این فیلمساز درباره راهکارش برای بهتر برگزار شدن جشنواره فیلم فجر گفت: یکی از مهم ترین راههای موجود کم شدن تصدی گری بخش دولتی سینما در برگزاری جشنواره با پیش رفتن به سوی برگزار شدن جشنواره توسط خود اهالی سینما است. باید جشنواره فجر به سمتی برود که باعث افزایش مخاطبان سینما باشد نه اینکه بخشی از آثار خود جشنواره هم مخاطب نداشته باشند. مدیران جشنواره فجر باید به سمت افزایش مخاطب واقعی سینما بروند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.