دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران افزایش قیمت برنج را در بازار، بی‌رویه و غیرقانونی دانست.

افزایش قیمت برنج غیر قانونی است/ انگیزه سودجویی عامل رشد قیمت‌ها

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی حسنی با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت برنج از مسئولان خواست با این تخلف برخورد قانونی داشته باشند.

وی گفت: نرخ‌ها را کشاورزان مناطق ۳ استان شمالی تعیین که متاسفانه یک عده در این وضعیت سودجویی می‌کنند.

حسنی همچنین در پاسخ به سوالی درباره افزایش ۱۷ درصدی قیمت برنج در ابتدای بهمن ماه، گفت: به غیر از دو نوع برنج که در آن‌ها تغییر قیمت داشتیم در بقیه انواع برنج تغییر زیادی را شاهد نبودیم. 

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: برنج داخلی و خارجی به اندازه کافی موجود است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

گفتنی است؛ بر همین مبنا، قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک با ۱۴.۹ درصد افزایش از ۲۴ هزار و ۴۵۹ تومان در آذر ماه ۱۳۹۹ به ۲۸ هزار تومان در آذر ماه ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

همچنین قیمت هر کیلوگرم برنج طارم اعلا آذر ۱۴۰۰ نسبت به آذر ۱۳۹۹، ۵۹.۵ درصد افزایش داشته و از ۳۳ هزار و ۴۴۹ تومان به ۵۳ هزار و ۳۶۳ تومان رسیده است. قیمت این کالا در آبان ۱۴۰۰ نیز ۵۰ هزار تومان بود که به همین ترتیب رشد ۶.۷ درصدی در یک ماه(آذر نسبت به آبان ۱۴۰۰) یافته است.

قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی درجه یک نیز طی مدت یاد شده ۵۶.۶ درصد افزایش یافته و از ۳۲ هزار و ۸۷۵ تومان به ۵۱ هزار و ۴۹۷ تومان رسیده است. قیمت این محصول نیز در آبان ۱۴۰۰، ۴۸ هزار و ۶۱۴ تومان بود که به همین ترتیب رشد ۵.۹ درصدی در یک ماه(آذر نسبت به آبان ۱۴۰۰) یافته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.