سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: انقلاب اسلامی توانست با صدور فرهنگ مقاومت و جهاد، ائتلافی علیه ظلم در منطقه و جهان ایجاد کند و این بدون همراهی مردم امکان‌پذیر نبود.

 انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، ایثار و شهادت/مردم ایران با صدور فرهنگ مقاومت، علیه ظلم ائتلاف جهانی ایجاد کردند

به گزارش قدس آنلاین، محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نامگذاری سومین روز از ایام الله دهه فجر سال جاری به‌عنوان «انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، ایثار و شهادت» اظهار داشت: یکی از مولفه های مهم انقلاب اسلامی حضور مردم در عرصه میدان ها بوده است و هر زمانی که انقلاب نیاز به ایثار یا مقاومت داشته است مردم همواره پیش قدم در این عرصه بوده اند.

وی ادامه داد: این موضوع نشان دهنده آن است که مردم همیشه و همواره پا به رکاب انقلاب اسلامی بودند از این جهت نمره ملت ایران در جهاد و مقاومت بیست است؛ زیرا مردم همواره از جان و مال خود در راه انقلاب مایه گذاشته اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در بحث حاکمیت نقاط قوت و نقاط ضعفی وجود دارد، اما به نظر بنده نقاط قوت از نقاط ضعف بیشتر است یعنی در هسته های سخت نظام اتفاقات مثبتی رقم خورده است. مثلاً نیروهای مسلح کشور توانسته‌اند از حیثیت و کیان انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی دفاع کنند.

عباس زاده تصریح کرد: در این چهل و سه سال توانسته ایم از نظر دفاعی پیشروی‌های داشته باشیم که نه تنها باعث افتخار داخلی است بلکه افتخار جهان اسلام هم محسوب می شود. از این رو انقلاب اسلامی توانست با صدور مقاومت و جهاد یک ائتلافی علیه ظلم در منطقه و جهان ایجاد کند که این موضوع بدون همراهی مردم امکان پذیر نبود.

وی با بیان اینکه باید در دهه فجر از بیان و طرح کلیشه ها دوری کنیم، بیان داشت: امروزه دشمنان با ایجاد شبهه هایی درباره جایگاه ایثار و شهادت و جهاد و مقاومت در صدد هستند که یکی از مولفه های موفق انقلاب اسلامی را خدشه‌دار کند؛ از این رو نهادهای فرهنگی باید اقدامات بسزایی در جهت پاسخ به شبهات انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: جنگ امروز ما نه جنگ سرد است نه جنگ سخت بلکه یک جنگ نرم است و باید طبق این جنگ، جنگ افزارها را آماده سازی و در اختیار مردم قرار داد تا همانند هشت سال دفاع مقدس، مردم نیز مانع از نفوذ دشمنان به حیطه فرهنگ شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.