رئیس فراکسیون کارگری مجلس به اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور بیمه نیستند به بیان اقدامات مجلس برای حل این معضل پرداخت.

۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور بیمه نیستند

به گزارش قدس آنلاین، علی بابایی کارنامی درباره اعتراضات کارگران ساختمانی به عدم پوشش بیمه، اظهار کرد: ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور هنوز بیمه نیستند و این بیمه نبودن برای آن‌ها مشکلات اساسی ایجاد کرده است.

به گفته رئیس فراکسیون کارگری مجلس در مجلس ماده ۵ قانون مربوط به کارگران ساختمانی اصلاح شده و با این مصوبه دو شوری که شور اول آن تصویب و شور دوم آن به زودی در دستور صحن قرار می‌گیرد، عملا ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور یک جا بیمه می‌شوند.  

وی ادامه داد: کارگران ساختمانی از هیچ گونه حمایتی از طرف دولت و مجلس بهره‌مند نیستند، تنها برخورداری از بیمه تامین اجتماعی هست که بعد از ده‌ها سال با پیگیری تشکل‌های کارگری و حمایت نمایندگان مجلس در سال ۱۳۸۷ تصویب و از سال ۱۳۸۹ اجرایی شد، ولی این خدمات بیمه‌ای نیز با بدقولی مسئولین سازمان تامین اجتماعی به مدت دوسال است که تعطیل شده و با بخشنامه‌های ظالمانه بیمه ده‌ها هزار کارگر واقعی ساختمانی نیز قطع شده است.  

رئیس فراکسیون کارگری مجلس همچنین اعلام کرد: مشکلی که هم اکنون وجود دارد این است که کارگران ساختمانی دچار حوادث می‌شوند در حالی که بیمه نیستند و توقع دارند با ۱۲، ۱۵، ۲۰ و حتی ۳۰ سال سابقه بیمه شوند و مشکل آن‌ها برطرف شود.  

بابایی کارنامی درباره میزان فوت کارگران ساختمانی بر اثر حوادث کار، گفت: در طول سال از بین یک هزار کارگر که دچار حادثه می‌شوند بین ۶۰ تا ۷۰ مورد آن‌ها کارگر ساختمانی هستند که فوت می‌کنند. 

همچنین علی مظفری، مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حوادث کار گفت: سال ۹۸ حوادث ناشی از کار، ۱۰ هزار مورد گزارش شده که منجر به فوت ۷۰۰ نفر از کارگران شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.