هاون یشایایی تهیه کننده باسابقه سینما که در کارنامه کاریش همکاری با کارگردان های مثل داریوش مهرجویی و ناصر تقوایی دارد حرفهایی شنیدنی درباره جشنواره فیلم فجر دارد.

مدعی شدند که رفیق‌بازی کرده‌ایم

به گزارش قدس آنلاین، یشایایی درباره پررنگ‌ترین خاطراتش از جشنواره فجر گفت: در یکی از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر به عنوان داور حضور داشتم و در شب پایانی، آرا و برگزیدگان اعلام شد. بعد از اعلام آرای نهایی، دو سه نفر از سینماگران اعتراضشان را به برندگان رسانه ای کردند و ابراز کردند که رفیق بازی کرده اید و به دوستان خودتان جوایز را داده اید!
تهیه کننده "هامون" ادامه داد: متهم به رفیق بازی شدم در حالی که من اصلا اهل این نوع کارها نیستم و تعدادی از اهالی سینما از ما و معترضان خواستند که جلسه مشترکی برگزار کنیم و حرف هایمان را مطرح کنیم. جلسه در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد و معترضین که دو نفر بودند به جلسه آمدند و ما پنج نفر داوران حرف هایمان را مطرح کردیم و همگی به این جمع بندی رسیدیم که داوری امری سلیقه ای است و هر انتخاب موافق و مخالفانی دارد و ماها به عنوان داور این حق را داریم برگزیدگان را از نگاه خودمان انتخاب کنیم.
تهیه کننده "ناخدا خورشید" تاکید کرد: نکته مهم برایم این است و اگر جنبه خودستایی نداشته باشد اینکه تا قبل از تهیه دو فیلم "شهر زنان" و "دیوار"، تمام فیلمهایی که برای جشنواره ارسال کرده بودم جزو منتخبان بود. این مسئله برایم خیلی ارزشمند و بزرگ است و نشان می دهد انتخاب هایم درست بوده است.
تهیه کننده "اجاره نشینها" در باره پیشنهادش برای برگزاری بهتر جشنواره فیلم فجر گفت: نکته مهم ایجاد شرایطی است که جشنواره طوری برگزار شود که مخاطب به خصوص از نوع جوانش با سینما و فیلم دیدن آشتی کند و این جز با برگزاری حرفه ای و انتخاب درست فیلمها برای حضور در جشنواره میسر نخواهد شد.


این تهیه‌کننده باسابقه خاطرنشان ساخت: حاضران در جشنواره فجر باید قواعد را رعایت کنند و این طور نباشد که هر وقت برنده یا برگزیده شدند، از خوبی‌های جشنواره بگویند و اگر فیلمشان مورد توجه داوران قرار نگرفت، گلایه کنند.
تهیه کننده "ای ایران" متذکر شد: هر جشنواره ای قواعدی دارد و تمام شرکت کنندگان باید به این قواعد پای بند باشند و وقتی فرم شرکت در جشنواره را پز می‌کنند و فیلم خود را به جشنواره می‌دهند دیگر نباید از این گلایه کنند که چرا نامزد نشده اند یا به جشنواره راه نیافته اند. احترام به قواعد جشنواره باعث می‌شود اعتبار جشنواره افزایش یابد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.