رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت : از همه شهروندان تقاضا داریم که اگر تصمیم به خرید باغ، ویلا یا املاکی در منطقه توس دارند، حتما ضمن حضور در شهرداری منطقه ۱۲، استعلام‌های مربوطه را از کارشناسان اخذ نمایند.

پیش از خرید ملک در بافت تاریخی توس، استعلام بگیرید/ به دنبال رونق اقتصادی در توس هستیم

به گزارش  قدس انلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی مشهد مقدس، مجید طهوریان عسکری با بیان اینکه حدود ۱۰ سال از الحاق منطقه تاریخی توس به شهر مشهد مقدس می‌گذرد، اظهارکرد: بسیار خرسندیم که با پیگیری‌های مختلف، پس از سال‌ها، طرح راهبردی توس ابلاغ و گام بسیار مهم و تاثیرگذاری در جهت پاسخگویی به شهروندان و تعیین تکلیف آن‌ها برداشته شد.
وی افزود: ضوابط و مقررات طرح راهبردی توس، سند مکملی برای پهنه‌بندی کاربری اراضی است؛ به نحوی که خطوط و رویکردهای کلان توسعه شهری را مشخص کرده و چارچوبی برای استفاده در مطالعات طرح تفصیلی را ارائه می‌دهد.
طهوریان عسکری با بیان اینکه در آینده نزدیک طرح تفصیلی توس ابلاغ می‌شود، گفت: در چنین شرایطی، پیش‌بینی می‌کنیم برخی نسبت به خریداری زمین‌ها با قیمت بسیار پایین اقدام نمایند و لذا به عموم شهروندان ساکن در توس توصیه می‌شود در زمان خرید و فروش املاک خود دقت لازم را داشته باشند تا حقی از آنها تضییع نشود.
رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: از عموم شهروندان عزیز مشهدی تقاضا داریم که اگر تصمیم به خرید باغ، ویلا یا املاکی در این منطقه دارند، حتما ضمن حضور در شهرداری منطقه ۱۲، استعلام‌های مربوطه را از کارشناسان اخذ نمایند.
طهوریان عسکری گفت: گاه زمین یا ملکی، به عنوان زمین واقع در محدوده شهری، به قیمت‌های گزاف به برخی افراد فروخته می‌شود و متضرر اصلی، خریدارانی هستند که بدون استعلام و آگاهی لازم نسبت به خرید اقدام می‌نمایند.
وی با بیان اینکه شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره به دنبال تقویت بافت تاریخی و قدیمی توس است، افزود: سعی مدیریت شهری بر این است که ظرفیت بالقوه این پهنه تاریخی را به فعلیت برساند و رونق اقتصادی را در بلوار شاهنامه، به‌عنوان یک بلوار پرظرفیت در حوزه‌های گردشگری، تاریخی و اقتصادی به ارمغان آورد.
طهوریان گفت: برنامه‌های مختلفی نیز در همین خصوص پیش‌بینی شده که از جمله آنها می‌توان به احیا و بهره برداری از عمارت تاریخی چهار برج، ایجاد پارک مفاخر توس، حمایت از احیاء دیوار تاریخی شهر باستانی و تاریخی توس اشاره کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.