مجتمع نمایشگاهی–تحقیقاتی بذر و نهال رضوی صبح امروز با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افتتاح شد.

افتتاح مجتمع نمایشگاهی‌- تحقیقاتی بذر و نهال رضوی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، این مجتمع که توسط موسسه بذر و نهال رضوی و با هدف ایجاد فضایی متفاوت در عرصه تولید و عرضه گل و گیاه زینتی راه‌اندازی شده شامل چند گلخانه مجهز و پیشرفته است.
مجتمع گل‌ و گیاه رضوی در خیابان شهید فرامرز عباسی ۴۶ شهر مشهد واقع شده و دارای حدود ۱۷ هزار مترمربع فضای سرپوشیده است. در این مجتمع انواع و اقسام گل و گیاه آپارتمانی، درختچه‌ها، نهال‌های مثمر و غیرمثمر خاص، نشاء بذر و سایر محصولات مرتبط با کشاورزی و باغبانی برای استفاده عموم مردم عرضه خواهد شد. 

کم‌نظیر در سطح کشور

مجتمع نمایشگاهی- تحقیقاتی گل و گیاه رضوی نخستین فروشگاه تخصصی در حوزه نهال و گل و گیاه‌های آپارتمانی است که در کشور کم‌نظیر بوده و در آن انواع خدمات تعویض گل، راهنمای تغذیه گیاهان، نحوه آبدهی، دما، نور، رطوبت و ... با حضور کارشناسان  خبره حوزه گل‌وگیاه ارائه می‌شود.  


اشتغالزایی برای فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی

از دیگر اهداف موسسه بذر و نهال رضوی در ایجاد این مجتمع، اشتغالزایی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با گل و گیاه و کشاورزی است.

 
عرضه گل و گیاه و ارائه نکات آموزشی

یکی از نکات مهم در خصوص مجتمع نمایشگاهی–تحقیقاتی گل و گیاه رضوی این است که مراجعه‌کنندگان و خریداران علاوه‌بر دریافت محصولات مورد نیاز خود، می‌توانند نکات و اطلاعات  آموزشی در حوزه گل و گیاه را نیز از مشاوران مجرب دریافت کنند، ضمن آنکه فضای این گلخانه‌ نیز محیطی فرح‌بخش برای بازدید عموم است.  


ورود موثر برای تولید بذرهای هیبرید

محمد هاشم زاده مدیرعامل موسسه بذرو نهال رضوی در مراسم افتتاح این مجتمع، به حوزه‌های فعالیت موسسه تحت مدیریت خود اشاره و اظهار کرد: سالانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار انواع بذر به صورت رسمی وارد کشور می شود که تولید این بذرها در انحصار چند شرکت خاص بوده اما موسسه بذر و نهال رضوی به حوزه تولید داخلی این محصول و رفع نیاز به واردات آن ورود کرده و عملکردی موفقی داشته است.  
وی همچنین از عقد قرارداد برای بررسی سازگاری ارقام هیبرید سیب و انعقاد قرارداد برای تولید بذرهای هیبرید فلفل، خیار و ذرت خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این، اقداماتی همچون برنامه‌ریزی برای توسعه نهالستان در سطح استان و  ایجاد مجتمع کشت بافت انجام شده است.
هاشم‌زاده افزود: برنامه‌ریزی برای تبدیل موسسه بذر و نهال رضوی به شرکت، پیگیری برای تعیین محل استقرار کارخانه بذر و تهیه طرح توجیهی راه‌اندازی کارخانه فرآیندهای بذر نیز برخی از مهم‌ترین اقدامات موسسه در سال جاری بوده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    0 0
    آدرس کجاس