۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 788457

فرمانده کل ارتش گفت: توان دفاعی نیروی زمینی ارتش برای اجرای هرگونه ماموریت ابلاغی ارتقا یافته و این نیرو قادر است کار خود را در صحنه‌های عملیاتی به نحو مطلوبی انجام دهد.

ارتقای  توان دفاعی نیروی زمینی ارتش

به گزارش قدس آنلاین، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه افتتاح مرکز فرماندهی و کنترل قرارگاه جنوب شرق نیروی زمینی ارتش در زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آنچه که امروز ارائه شد بخشی از توانمندی نیروی زمینی ارتش است که با هم افزایی نیروی انسانی و تجهیزات فناوری روز، به دست آمده است.

وی افزود: تجهیزات و فناوری‌های ارائه شده در نیروی زمینی ارتش متناسب با نوع تهدیدات، بروز رسانی، ساخته، پرداخته و وارد چرخه دفاعی کشور شده است. بدین ترتیب توان دفاعی نیروی زمینی برای اجرای هرگونه ماموریت ابلاغی ارتقا یافته و این نیرو قادر است کار خود را در صحنه‌های عملیاتی به نحو مطلوبی انجام دهد.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اجرای رزمایش‌های عمومی و تخصصی نیروی زمینی گفت: همانگونه که در طول سال در رزمایش‌ها مشاهده می‍‌شود راهبردها و تاکتیک‌های عملیاتی نیروی زمینی ارتش در یک صحنه عملیاتی متناسب با تهدیدات احتمالی انجام می‌شود و رزمندگان ما طی این صحنه‌های عملیاتی شبیه سازی شده، روش‍های مقابله را تمرین کرده و توان رزمی خود را ارتقا می‌دهند.

وی افزود: امروز با توجه به اقدامات صورت گرفته می‌توان گفت نیروی زمینی ارتش برای اجرای ماموریت‌هایی که به آن محول شود آمادگی اجرای صد در صدی دارد.

گفتنی است؛ در سال‌های اخیر با گسترش روند هوشمندسازی و خودکارسازی تجهیزات و تسلیحات نظامی ایران، علاوه بر تولید محصولات پیشرفته تر و کارامدتر، راکت های هدایت شونده با دقت بالا و بمب‌های هواپرتاب نقطه زن و دورایستا نیز به محصولات سازمان صنایع دفاع افزوده شده است.

در سال‌های اخیر با گسترش روند هوشمندسازی و خودکارسازی تجهیزات و تسلیحات، علاوه بر تولید محصولات پیشرفته تر و کارامدتر، راکت های هدایت شونده با دقت بالا و بمب‌های هواپرتاب نقطه زن و دورایستا نیز به سبد محصولات سازمان صنایع دفاع افزوده شده است. به کارگیری این طیف از تسلیحات در نیروهای عملیاتی سبب رشد قابل توجه اثرگذاری آنها به خصوص در صحنه نبردهای مدرن امروزی شده است.

صنایع دفاعی کشورمان در سال‌های تحریم با تکیه بر توان داخلی و بومی سازی تجهیزات و تسلیحات خود قدم‌های بی شماری را در راه خودکفایی در حوزه تسلیحات برداشته، انواع زیردریایی‌ها، ناوشکن‌ها، ناوچه‌ها، قایق‌های تندرو، اژدرها و موشک‌های دریاپایه و بسیاری از تجهیزات حاصل سال‌های تحریم ایران توسط استکبار جهانی است. 

ارتش جمهوری اسلامی ایران تا سال‌های ابتدایی دهه ۷۰ شمسی هیچ نوع زیردریایی در اختیار نداشت تا اینکه با توافق با مسئولان کشور شوروی سابق در همان سال‌ها ایران چند فروند زیردریایی کیلو کلاس را از این کشور خریداری کرد. سال‌ها از این موضوع گذشت تا اینکه موعد اورهال و بازآماد زیردریایی کیلو کلاس ایران با نام طارق فرارسید. متاسفانه کشور سازنده این زیردریایی از اورهال زیردریایی کیلوکلاس ایران خودداری کرد و متخصصان ایرانی با دانش بومی خود تمام مراحل اورهال زیردریایی کیلوکلاس ایران با نام طارق را به طور کامل انجام دادند.

همین کار باعث شد تا ایران علاوه بر به دست آوردن توان اورهال و تعمیرات زیردریایی به مرور توان طراحی و ساخت زیردریایی را به دست بیاورد و در سال ۱۳۹۷ زیردریایی سبک خود به نام غدیر را به آب بیاندازد و از آن رونمایی کند. این زیردریایی در سبک زیردریایی‌های کلاس سبک و میدجت ساخته شده و در عملیات‌های دریایی ضربتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.