دادستان بوشهر از آغاز رفع تصرف ۶۰ متری سواحل استان خبر داد و گفت: دادستان شهرستان‌های ساحلی استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران، عملیات اجرایی رفع تصرف در حریم ۶۰ متری سواحل آغاز کرده‌اند.

رفع تصرف حریم ۶۰ متری سواحل در استان بوشهر/ تأسیسات غیرضروری تا ۱۰ روزه آینده رفع تصرف می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، طرح رفع تصرف در حریم ۶۰ متری سواحل در سراسر کشور اجرا شده و بر این اساس با توجه به دستور صریح رئیس جمهور و حمایت قاطع قوه قضائیه رفع تصرف سواحل آغاز شده است.

دادستان بوشهر با اشاره به رفع تصرف اراضی حریم ۶۰ متری دریا در سواحل استان اظهار داشت: این مهم پس از تأکید سران قوه مجریه و قضاییه در دستور کار دادستانی بوشهر قرار گرفت و در ابتدا با ادارات و دستگاه‌های متولی اراضی دولتی از جمله منابع طبیعی و آبخیزداری، راه و شهرسازی هماهنگی‌های لازم انجام شد.

علی حسن‌پور از شناسایی اراضی در حریم ۶۰ متری سواحل استان بوشهر از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی خاطر نشان کرد: در لیست مورد نظر که در اختیار دادستانی قرار گرفت حدود ۵۳ مورد در سطح استان اعلام شد که پس از بررسی این موارد بسیاری از آنها تأسیسات ضروری است که اهمیت آنها اجتناب‌ناپذیر است.

وی بیان کرد: از ۵۳ مورد حریم سواحل استان بوشهر برخی از تأسیسات هم باید در دستور قلع و قمع و رفع تصرف قرار بگیرد که الحمدلله با همکاری متولیان امر در دستگاه‌های اجرایی، استاندار و معاون امور عمرانی استانداری این مهم در حال اجراست.

دادستان بوشهر از آغاز رفع تصرف در برخی شهرستان‌های دارای ساحل استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: دادستان‌های این شهرستان‌ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران، عملیات اجرایی رفع تصرف در حریم ۶۰ متری سواحل آغاز کرده‌اند.

حسن‌پور با بیان اینکه برخی از این موارد دستگاه‌های دولتی هستند خاطر نشان کرد: برخی دیگر از موارد رفع تصرف در حریم سواحل استان بوشهر شرکت‌های خصوصی هستند که اراضی سواحل را تصرف کرده‌اند و در حال رفع تصرف آنها هستیم و این موضوع در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر مورد تصرف سواحل ۶۰ متری به‌عنوان تصرف غیرضروری زیاد نیست، و در این زمینه تأسیسات نفتی شرایط خاص خودش دارد و برخی از نهادهای نظامی هم عملیاتی محسوب می‌شوند که مشمول رفع تصرف نمی‌شوند.

دادستان بوشهر افزود: تأسیسات مستقر در سواحل استان که از لحاظ قانونی قابل تخریب است ان‌شاءالله به‌صورت فوری عملیاتی و رفع تصرف می‌شود.

حسن‌پور با بیان اینکه تأسیسات غیرضروری در سواحل استان بوشهر با مهلت ۱۰ روزه رفع تصرف می‌شوند خاطر نشان کرد: این موارد پس از تخریب و رفع تصرف به سواحل استان بوشهر افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: رفع تصرف تأسیسات بیشتر در شهرستان‌های ساحلی جنوب استان بوشهر است که تأسیسات غیرضروری که بیشتر جنبه تفریحی دارد رفع تصرف می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.