رئیس اتحادیه نانوایان مشهد گفت: با مساعدت آستان قدس رضوی سه نانوایی سیار در محورهای اطراف حرم مطهر رضوی برای میزبانی شایسته از زائران راه اندازی خواهد شد.

جدی بودن کمبود نانوایی در اطراف حرم مطهر رضوی/ استقرار سه کانکس سیار نانوایی

مصطفی کشتگر در گفتگو با قدس انلاین در باره مساله کمبود نانوایی در محورهای اطراف حرم مطهر رضوی گفت: اگرچه بارها این دغدغه را مطرح کرده ایم که زائران برای تامین نان با مشکلات فراوانی در خیابان های مجاور حرم امام رضا (ع) مواجه هستند که یکی از  دلایل اصلی ان کمبود نانوایی در این مناطق می باشد  اما تاکنون توجه چندانی به این مساله نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می شود حضور زائران در نوروز ۱۴۰۱  در شهر مقدس مشهد نسبت به دو سال قبل افزایش چشم گیری داشته باشد و از طرفی  راه اندازه  نانوایی در محدود حرم مطهر رضوی به دلایلی  نظیر کمبود فضای فیزیکی ، اجرای طرح توسعه و  همچنین  تمایل به سرمایه گذاری برای نانوایی در این منطقه  به دلیل افزایش قیمت ملک  و در مقابل  پایین بودن قیمت نان  ، کاهش یافته است برای دسترسی بهتر زائران رضوی به نان  که یکی از اقلام ضروری برای زائران می باشد چند پیشنهاد را مطرح کرده ایم که از جمله آنها استقرار چند نانوایی سیار در محورهای حرم مطهر رضوی است.

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد افزود:  با همکاری و مساعدت  آستان قدس رضوی این موضوع در حال برنامه ریزی و اجرا قرار دارد و بنا است در مناطقی نظیر  باب الجواد، خیابان شیرازی و  میدان بیت المقدس کانکس های سیار نانوایی استقرار پیدا کنند.

کشتگر افزود: همچنین  قرار است سازمان میادین شهرداری چهارغرفه را  برای موضوع نان زائران واگذار کند از این رو لازم است فرمانداری مشهد به چهار نانوایی  برای  تامین نان این غرفه ها مجوزهای لازم را صادر کند.  

وی ادامه داد: همچنین یکی از دلایل شلوغی نانوایی های اطراف حرم مطهر رضوی تامین نان هتل آپارتمان ها و رستوران ها است که طبق امار روزانه حدود ۵۰کیسه ارد برای تامین نان این اماکن پخت می شود از این رو اگرنانوایی های اطراف حرم مطهر رضوی موظف شوند که به  این اماکن خدمت رسانی نکنند و تمام ظرفیت خود را وقف تامین نان زائران نمایند  تا حدود زیادی شلوغی صف های نان در این مناطق کاسته خواهد شد.    

وی با بیان اینکه اگر این موارد اجرایی نشود ، همانند سال های قبل زائران رضوی با مشکل تامین نان مواجه خواهند شد، افزود: از ۲۵اسفند ماه سال جاری تا ۱۵فروردین سال ۱۴۰۱ بازرسی و نظارت های را در سطح نانوایی های اطراف حرم مطهر رضوی  افزایش خواهیم داد همچنین قرار شده است ساختمانی در خیابان طبرسی که متعلق به فرمانداری مشهد است برای موضوع بازرسی و رسیدگی  دقیق تر  به شکایات مردمی در زمینه ارد و نان برای نوروز ۱۴۰۱در نظر گرفته شود .

کشتگر ادامه داد: در شورای آرد و نان استان جهاد کشاورزی موظف شد نسبت به بررسی ارد مورد نیاز نانوایی های اطراف حرم مطهر رضوی بررسی های میدانی لازم را انجام دهند تا نسبت به تخصیص سهمیه اضافی یا کسر سهمیه از نانوایی ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی  با بیان اینکه مسئولان اقدامات لازم برای میزبانی شایسته از زائران را موکول به برگزاری جلسه در روزهای اخر اسفند ماه نکنند، افزود: با توجه به اینکه از ۲۵اسفند معمولا  تردد  زائران  در خیابان های اطراف حرم مطهر رضوی افزایش پیدا می کند از این رو اگر آرد مورد نیاز نانوایی های دولتی حداقل برای بازه زمانی هفته اول فروردین ۱۴۰۱ هر چه سریعتر تامین و در اختیار انها قرار بگیرد، برخی مشکلات نانوایی های فعال در این منطقه کاهش پیدا خواهد کرد.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.