۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 789232

آمار کشته شدگان سیل در شمال شرقی استرالیا، در پی وقوع طوفان شدید در شهر «بریسبان» و جنوب شرقی ایالت «کوئینزلند» امروز یکشنبه به هفت نفر رسید.

سیل در استرالیا جان ۷ نفر را گرفت

به گزاش قدس آنلاین، آناستازیا پالاسزچوک، فرماندار ایالت «کوئینزلند» با اشاره به طوفان شهر «بریسبان»، گفت: جاری شدن سیل تا فردا که از شدت باران کم شود، ادامه دارد. 

پالاسزچوک در گفت و گو با خبرنگاران از مردم خواست در صورت امکان از تردد در جاده ها پرهیز کنند.

از سوی دیگر با اعلام وضعیت اضطراری در جنوب شرقی کوئینزلند که ایالتی خوش آب و هوا و معمولا آفتابی است، همه سواحل معروف از جمله ساحل «گلد» و سواحل «سان شاین» که از مکان های جذاب گردشگری می باشند تعطیل شدند. 

انتظار می رود بیش از یک هزار و ۴۰۰ خانه در شهر بریسبان متاثر از سیل شوند. سرویس اضطراری کوئینرلند اعلام کرده در روزهای اخیر در هر ساعت ۱۰۰ درخواست کمک گزارش شده است. حدود ۷۰۰ نفر روز گذشته پس از بالا آمدن آب رودخانه «ماری ریور» درخواست کردند تا  از شهر «جیمپی» تخلیه و خارج  شوند. 

تاکنون هفت نفر در جریان جاری شدن سیل از روز گذشته جان خود را از دست دادند. 

اداره هواشناسی «نیوساوت ولز» پیش بینی کرد بارش باران شدید و وقوع سیل در شمال شرقی این ایالت امروز و فردا محتمل است.

دانشمندان برای چندین دهه در مورد امواج گرمای مکرر، طولانی تر و داغتر هشدار داده بودند. تسریع در افزایش سطح دریا؛ افزایش بارش‌های سیل آسا؛ تشدید طوفان‌ها؛ توزیع مرتب عوامل بیماری‌زا؛ گرمایش و اسیدی شدن اقیانوس؛ آتش سوزی‌های داغ‌تر و طولانی‌تر؛ و خشکسالی‌های طولانی‌تر و خشک‌تر از پیامدهایی است که نسبت به آن هشدار می‌دهند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.