وزیر خارجه انگلیس تأکید کرد: لندن جزو اولین‌ طرف‌هایی بود که تسلیحات در اختیار اوکراین قرار داد.

لندن جزو اولین‌ طرف‌هایی بود که تسلیحات در اختیار اوکراین قرار داد

به گزارش قدس آنلاین، لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس اظهار کرد: لندن جزو اولین طرف‌هایی بود که تسلیحات در اختیار اوکراین قرار داد.

وی گفت: نیروهای اوکراینی با قدرت و شجاعت در برابر نیروهای نظامی روسی ایستاده اند.

وزیر امور خارجه انگلیس در بخش دیگری از سخنانش ابراز کرد: ما تحریم‌های شدیدی را علیه روسیه اعمال کرده ایم؛ اما آشکار شدن تأثیر آنها به زمان نیاز دارد.

تراس مدعی شد که اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین می تواند به منزله «آغازی بر پایان کار» ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تلقی شود حال آنکه همزمان، وی هشدار داد که ممکن است درگیری ها چند سالی به درازا بکشد.

وی در ادامه این ادعا افزود: حتی باید برای این احتمال که روسیه از سلاح های بدتری استفاده کند، آماده باشیم.

وزیر خراجه انگلیس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: شب گذشته روس‌ها غیر نظامیان و نیز زیرساخت‌های اوکراین را مورد هدف قرار دادند. این درحالی است که وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود تنها پایگاه‌ها و فرودگاه‌های نظامی هدف قرار می‌گیرند.

گفتنی است؛ تاکنون هلند برای اهدای  ۲۰۰ موشک "استینگر" به اوکراین و دولت چک با ارسال ۸.۶ میلیون دلار سلاح به کی‌یف موافقت کرده است.

وزارت دفاع لیتوانی می‌گوید کمک‌های نظامی این کشور، به اوکراین رسیده است.

این در حالی است که آلمان هم بالاخره سیاست تحویل سلاح به اوکراین را تغییر داد و با ارسال هزار قبضه سلاح ضد تانک و ۵۰۰ موشک دوش‌پرتاب دفاع هوایی «استینگر» به اوکراین موافقت کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.