معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: مشهد الرضا با نصب پاویون های زیارتی و المان های تعاملی به استقبال زائران در نوروز۱۴۰۱ می رود.

نصب پاویون های زیارتی و المان های تعاملی در مشهدالرضا

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین باغگلی در جلسه شورای معاونان که با حضور شهردار مشهد  برگزار شد، در این خصوص، افزود: در راستای اجرای پاویون‌های هنری در بهار۱۴۰۱ در مجموع ۲۰۰ اثر به جشنواره هنرهای شهری ارسال و پس از انجام داوری آثار انتخاب شده اجرایی شدند.

وی اضافه کرد: براین اساس پاویون‌های ضامن آهو در ضلع قبله حرم مطهر، گوهرشاد در میدان شهدا، نقارخانه در بوستان پرواز، سقاخانه در ورودی باغ ملی، فرستادگان رضا(ع) در مزار شهدای گمنام بوستان ملت، عکس زیارتی در ورودی بوستان بهار، ادب و حماسه در بوستان سیمرغ، مشاعره لچکی میدان جانباز، گوهرسنگ‌ها یا فیروزه‌سرا در میدان ۱۷ شهریور، گذر سیاوش از آتش در جلوخان آرامگاه فردوسی، نوروز در ورودی رودپارک، هم‌نوا در میدان جانباز و... اجرا خواهد شد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: بخش دیگر که در بهار۱۴۰۱ شاهد آن خواهیم بود المان‌های تعاملی است که در این بخش المان‌های تعاملی بهار محرومان با موضوع امام زمان(عج) درچهارراه احمد آباد، صبر و ایثار با الهام از شخصیت شهید بابانظر ورودی بوستان نیلوفر آبی، مدافعان حرم درضلع شرقی و غربی حرم مطهر، پناه آمدگان در محدوده حرم مطهر، همسایه با موضوع اشتراک زبان فارسی در منطقه شلوغ بازار و المان جلوس نوروزی ورودی بوستان ملت اجرا می‌شود.

باغگلی افزود: همچنین المان‌های مهمان نوازی با موضوع پذیرایی از مهمان، جوان‌مردی همراه با ضرب‌نوازی در ورودی بوستان کوهسنگی، المان سال نو ماه نو در میدان حافظ، علم وادب در ابتدای بوستان سیمرغ، خانواده در بوستان سروش، قدرشناسی با موضوع تکریم پرستاران ، هفت سین در ورودی بوستان رجاء، نوروز مشهدی در ورودی بوستان ارم، امید و تلاش در میدان راه‌آهن ، فرصت‌ها در پارکینگ جنب میدان نیایش و المان هم‌نشین نیز در بوستان وفا اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در کنار اجرای پاویون‌ها و المان‌های تعاملی در بهار ۱۴۰۱ سیمای شهر از جمله سطح پل‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و قطار شهری با طرح‌های متنوع و دیوراها با نقاشی دیواری های کوچک و بزرگ دلپذیر خواهند شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.