معاون گردشگری اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به دو سال اخیر تعداد زیادی از زائران و مسافران نوروزی را در استان میزبانی کنیم تمامی ظرفیت‌های موجود در خراسان رضوی در بحث اسکان و گردشگری را بسیج کردیم تا زائران و مسافرانی که خراسان رضوی و به‌ویژه شهر مشهد را به عنوان مقصد سفرشان در تعطیلات نوروزی انتخاب می‌کنند سفری همراه با آرامش و به دور از دغدغه را سپری کنند.

درهای باز واحدهای اقامتی به روی مسافران نوروزی

فعالیت دوباره واحدهای تعطیل

یوسف بیدخوری با اشاره به اینکه در دو سال اخیر کرونا به زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی خسارت‌هایی را وارد کرد و موجب شد تعداد زیادی از واحدهای مسافرپذیر در حوزه هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و سایر موارد به تعطیلی کشانده شود، اظهار کرد: با پیش‌بینی که صورت گرفته نوروز۱۴۰۱ مسافرت‌ها به سمت خراسان رضوی و مشهد بیشتر خواهد بود در همین راستا اقدام‌ها و تلاش‌های زیادی برای راه‌اندازی دوباره بسیاری از واحدهای اقامتی صورت گرفته تا مسافران و زائران با خیال راحت به سفر و زیارتشان بپردازند.

مسئول کمیته اسکان خراسان رضوی در پاسخ به اینکه نظارت‌ها بر واحدهای اقامتی به چه صورت است، بیان کرد: آنچه مسلم است مانند همیشه تلاش ما بر این بوده تا با تمام ظرفیتی که در اختیار داریم سرکشی‌های معمول را از واحدهای اقامتی موجود داشته باشیم که این موضوع در اسفندماه و ابتدای فروردین آینده بیشتر است ضمن اینکه با ابلاغ نرخ‌نامه‌ها برای همه واحدهای اقامتی از جمله هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، خانه‌مسافرها و نیز بومگردی‌های فعال در کنار دغدغه‌مندی که برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای این واحدها ایجاد شده، زمینه را برای اقامت راحت و به دور از هر مشکلی فراهم کنیم.

فعالیت خانه‌مسافرها فقط با دریافت مجوز

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی همچنین در پاسخ به این پرسش که در مشهد برای ساماندهی خانه‌مسافرهایی که مجوز فعالیت ندارند چه اقدام‌هایی صورت گرفته است، گفت: برای بحث خانه‌مسافرها به عنوان یکی از حوزه‌های مسافرپذیر در مشهد برنامه‌ریزی و نگاه ویژه‌ای از سوی ستاد اسکان صورت گرفته که در همین زمینه مجوزهای فعالیت کمتر از یک‌سال تاکنون برای ۴۰۰واحد درخواست‌کننده مجوز صادر شده است. امیدواریم این تعداد مجوز به سقف همان ۷۵۰ مجوز پیش از کرونا برسد.

بیدخوری عنوان کرد: تأکید ما به همه واحدهای اقامتی به‌ویژه خانه‌مسافرها بر این است که پس از دریافت مجوز لازم برای فعالیت حتماً دستورالعمل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده را در طول اقامت مسافران رعایت کنند. بازرسان نیز در طول تعطیلات سرکشی مستمر از این واحدها خواهند داشت.

وی همچنین در واکنش به فعالیت خانه‌مسافرهای بدون مجوز و برخورد با آن‌ها اظهار کرد: به هیچ وجه اجازه فعالیت چنین واحدهایی را نخواهیم داد. فهرست خانه‌مسافرهای بدون مجوز نیز در اختیار اداره اماکن قرار گرفته تا در صورت ادامه فعالیت بدون داشتن مجوز با آن‌ها برخورد شود.

ارائه خدمات از مبادی ورودی استان

مسئول کمیته اسکان خراسان رضوی درخصوص تمهیدات لازم برای ارائه امکانات در مبادی ورودی استان به مسافران نوروزی گفت: برنامه‌ریزی لازم در مبادی ورودی و شهرهای مقصد یا در مسیر انجام شده به طوری که در صورت نیاز این امکان فراهم خواهد شد تا مسافران از ظرفیت اسکان آموزش‌وپرورش و اداره‌ها و سازمان‌های مختلف استفاده کنند ضمن اینکه با ارتقای قابل توجه تعداد بومگردی‌ها در استان از ۳۰واحد به ۱۳۶واحد، در حال حاضر به نظر می‌رسد دغدغه چندانی برای پذیرایی از زائران و مسافران در شهرهای استان وجود نداشته باشد. آنچه اهمیت دارد این است که به تمام نیروهای فعال در عرصه خدمات‌دهی به مسافران در استان تأکید شده حداقل دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و در طول اقامت مسافران دستورالعمل‌های بهداشتی مدنظر با وسواسی خاص اجرایی شود تا مسافران و زائران سفر خاطره‌انگیزی به استان و شهر ما داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.