شهردار اراک از احداث سه منطقه گردشگری در شهر اراک خبر داد و گفت: شهر اراک از نظرتعداد و تنوع مناطق گردشگری ،تفریحی و توریستی در سطح پایینی قرار دارد لذا برای جبران این کمبود احداث سه منطقه گردشگری و تفریحی در کوهها و پارک جنگلی اراک در حال آماده سازی است.

۳ منطقه گردشگری در شهر اراک احداث می شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا کریمی در آیین روز درختکاری شهر اراک افزود: دره کوه گردو، کوه مستوفی و پارک جنگلی شهید باهنر سه منطقه ای هستند که برای احداث این مناطق گردشگری در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه برای آماه سازی زیر ساختهایی چون پیاده روسازی، اجرای فضای سبز منطقه دره گردو؛ شهرداری  ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است افزود: پس از آماده سازی، این منطقه برای راه اندازی و احداث مکانهای تفریحی به سرمایه گذار واگذار می شود.
کریمی با اشاره به کوه مستوفی نیز گفت: عملیات آبرسانی و بازطراحی کوه مستوفی که در پایه آن پارک امیرکبیر وجود دارد انجام شده است و مردم شاهد یک منطقه گردشگری در این مکان طبیعی هستند.
شهردار اراک ادامه داد: پارک شهید باهنر نیزتا قبل ازاین در اختیار اداره منابع طبیعی استان بود و طی یک قرارداد ۳۰ ساله به شهرداری اراک برای انتخاب سرمایه گذار و احداث منطقه گردشگری واگذار شده است که می توان نوید خوبی برای توسعه مناطق تفرجگاهی در این کلان شهر صنعتی باشیم.
کریمی با بیان اینکه امسال احداث نوار سبز و کمربند سبز درمنطقه چقا، سیبک، پردیس کوهستان،دره گردو و.. انجام شده است یاداور شد: توسعه و احداث فضای سبز باعث تلطیف هوا و مانع ورود ریزگردهای کویر میقان به شهر اراک می شود.
وی تاکید کرد: دمای هوا افزایش پیدا کرده و شاهد خشکسالی های زیاد هستیم لذا بایدبه سمت کاشت درختانی چون زبان گنجشک، نارون، زالزالک، بادام کوهی، ازرن و زرشک برویم که با این اقیلم سازگاری دارد. 
وی از انعقاد قرارداد با آب مطقه ای استان برای استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری فضاهای سبز شهر خبر داد و گفت: طی این قرارداد ۲۵۰ لیتر در ثانیه پساب فاضلاب شهر برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود ضمن اینکه در حال حاضربیشتر نقاط  فضای سبز شهر با آب غیر شرب آبیاری می شوند.
شهردار اراک ادامه داد: مجموع اعتبارات فضای سبز در سال جاری ۱۳۵ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۱  این رقم صد درصد افزایش پیدا کرده وبه ۲۶۸ میلیارد تومان رسیده است.
در ادامه این مراسم رییس شورای شهراراک با تاکید بر اینکه رویکرد شورای ششم فرهنگی و اجتماعی است گفت: از همین رو اعتبار ویژه ای برای فضای سبز و مراکز تفریحی در سال پیش رو در نظر گرفته شده است.
سید وحید میرنظامی با اشاره به آلودگی هوای کلان شهر اراک افزود: در شهرهای صنعتی و کلان شهرها توسعه فضای سبز و توجه به مناطق تفریحی و گردشگری ضرورت بیشتری داردکه امیدواریم این توسعه فضای سبز و مناطق گردشگری در کوه مستوفی، دره گردو و پاک شهید باهنر به کاهش آلودگی هوا و افزایش شادی و نشاط مردم منجر شود.
گفتنی است در پایان این مراسم تعدادی درخت غیر مثمراز سوی مدعوین و مسئولین درمنطقه دره گردوی اراک کاشته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.