رئیس‌جمهور مصر اخیراً ضمن دستور تولید و بومی‌سازی یک سامانه توپخانه‌ای، به دنبال خرید یک زیردریایی اتمی و یک ناو هواپیمابر فرانسوی بوده است.

السیسی و تلاش برای تجهیز ارتش مصر به تسلیحات جدید

به گزارش قدس آنلاین، «رفیق رزق» رئیس هیئت مدیره کارخانه «۲۰۰نظامی» در قاهره، تلاش‌های مصر برای ساخت و بومی‌سازی سامانه هویتزر کره‌ای «K۹ A۱ EGY» به دستور «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور این کشور را فاش کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» رزق گفت: تولید اولین نمونه‌ها از این سامانه در آغاز سال ۲۰۲۴ در مصر برنامه‌ریزی شده و توافق برای ساخت آن، بخشی از تلاش‌ها برای بومی‌سازی صنایع نظامی پیشرفته است. سامانه هویتزر یکی از جدیدترین سامانه‌های توپخانه‌ای جهان محسوب می‌شود.

رئیس هیئت مدیره این کارخانه نظامی مصری افزود: سلاح «K۹» یکی از تسلیحات مهمی است که بنابر دستور السیسی، در مصر تولید و بومی‌سازی خواهد شد.

وی ضمن اذعان به همراهی‌شان در در روند ساخت این سامانه معروف کره‌ای، بومی‌سازی و تولید آن را یک پیشرفت تکنولوژیکی خواند و خاطرنشان کرد: این سامانه با همکاری شرکت صنایع مهندسی «ابوزعبل» ساخته خواهد شد و شرکت مذکور ماموریت ساخت توپ این سامانه را برعهده خواهد داشت.

این در حالی است که روز گذشته(سه‌شنبه) پایگاه خبری «الاخبار» از خواست قاهره برای خرید زیردریایی‌های «باراکودا» و یک ناو هواپیمابر مجهز به جنگنده‌های «رافال» از فرانسه خبر داده بود.

زیردریایی کلاس باراکود یک زیردریایی تهاجمی هسته‌ای است که ساخت آن در سال ۲۰۰۷ برای نیروی دریایی فرانسه آغاز شد و اولین واحد آن در سال ۲۰۲۰ به بهره‌برداری رسید. جنگنده رافال نیز از سال ۲۰۰۱ وارد تسلیحات ارتش فرانسه شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.