کتاب خوب نوشته شود خوانده می‌شود
حدیث لزر غلامی؛ نویسنده، شاعر و فیلم‌نامه‌نویس با بیان اینکه کتاب باید به جان مردم بنشیند، معتقد است برای ترویج کتاب‌خوانی باید کتاب خوب نوشته شود.  

این نویسنده و شاعر در خصوص افزایش علاقه مردم به سمت کتاب‌خوانی، می گوید: ما برای اینکه مردم نان بخرند چه می‌کنیم؟ هیچ ‌کار! غیر از اینکه مردم می‌دانند که به خوردن نان نیاز دارند و نانی هم که خوب پخته شود خریدار خودش را دارد! کتاب هم همین است!  
مردم باید لمس کنند که کتاب واقعاً می‌تواند زندگی آنان را تغییر بدهد. آن‌ها باید این تغییر را به چشم ببینند و با گوشت و پوستشان لمس کنند.  
به باور نویسنده رمان «روبی» باید کتاب در ژانرهای مختلف به خصوص برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید شود و بچه‌ها با کتاب‌هایی که آزادانه انتخاب کرده‌اند بزرگ‌ شوند. لزر غلامی در عین حال تأکید می‌کند: البته همان ‌طور که نان خوب باید پخته شود، کتاب هم‌ باید کیفیت خوب داشته باشد.  
لزر غلامی با اشاره به اینکه کتاب خوب باید تبلیغ شود تا دیده شود، می‌گوید: شما حتماً اصطلاح «کتاب‌خور» ‌ها را شنیده‌اید! کتاب خوانده نمی‌شود، کتاب برای اینکه به جان بنشیند باید خورده شود و برای اینکه خورده شود باید باکیفیت باشد و مثل هر کالای دیگری نیاز به سرمایه‌گذاری و تبلیغ گسترده دارد!  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.