رییس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: علی رغم اینکه در سال زراعی جدید نسبت به سال گذشته ۲۰درصد افزایش بارندگی در استان رخ داده است اما خراسان رضوی همچنان در خشکسالی به سر می برد.

رشد ۲۰درصدی بارندگی در استان/خراسان رضوی همچنان در خشکسالی به سر می برد

به گزارش قدس انلاین، محمدرضا اورانی گفت: علی رغم اینکه در سال زراعی جدید نسبت به سال گذشته ۲۰درصد افزایش بارندگی  در استان رخ داده است اما خراسان رضوی  همچنان در خشکسالی به سر می برد. از این رو اگر روش های غلط در کشاورزی ، خدمات و صنعت اصلاح شود و الگوی بهینه مصرف رعایت شود  منابع ابی استان پاسخگوی جمعیت خراسان رضوی خواهند بود.

وی با بیان اینکه خروج مرغ زنده از خراسان رضوی ممنوع است، افزود: در این خصوص با کلیه فرمانداران شهرستانهای خراسان رضوی هماهنگی لازم انجام شده است، بویژه در شهرستانهای قوچان، داورزن، بردسکن، بجستان و گناباد خروج مرغ زنده با نظارتهای جدی و از طریق اخذ مجوز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اکنون روزانه ۷۰۰ تن گوشت مرغ وارد بازار می‌شود و از این حیث کمبودی در استان خراسان رضوی وجود ندارد.

رییس جهاد کشاورزی خراسان رضوی در زمینه تخم مرغ نیز گفت: تولید در این بخش به میزان مازاد بر نیاز استان در حال انجام است و روزانه بیش از ۴۲۰ تن تخم‌مرغ تولید می‌شود، درحالیکه مصرف استان ۲۰۰ تن است.

وی در خصوص توزیع میوه تنظیم بازار در استان نیز اظهار کرد: هم اکنون ۲۰ هزار تن سیب و پرتقال در انبارهای بخش خصوصی استان وجود دارد که پاسخگوی نیاز بازار هست، بنابراین با توجه به اینکه توزیع میوه به نرخ مصوب با هدف تنظیم بازار باید صورت گیرد، در حال حاضر ضرورتی برای توزیع وجود ندارد. 

اورانی با بیان اینکه شهروندان و زائران هرگونه تخلف در بازار را گزارش کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار بگیرد، تاکید کرد: بین ۳۰ تا ۴۰ نقطه شهر مشهد جهت سنجش قیمت میوه در بازار رصد می شود که در صورت نیاز به توزیع میوه جهت تنظیم بازار اقدامات لازم برای کنترل قیمت به منظور حمایت از مصرف کننده انجام خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به ذخیره‌سازی مناسب کالاهایی مانند برنج، شکر و غیره برای تنظیم بازار ادامه داد: افزون بر ۱۵ هزار تن شکر در بازار در اختیار شبکه مصرف قرار گرفته است. 

وی در خصوص نظارت های جهاد کشاورزی بر بازار و جلوگیری از تغییر کاربری نیز گفت: مجموعه ۶۶۸ نفر از همکاران ما در ایام تعطیلات نوروزی در حوزه بازار ، حفظ کاربری اراضی کشاورزی و حفظ نباتات در این ایام فعال و مشغول خدمت هستند. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.