نخست‌وزیر و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه مشترکی از دولت بایدن خواستند سپاه پاسداران ایران را از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف نکند.

درخواست تل آویو از واشنگتن برای خارج نکردن سپاه پاسداران ایران از لیست سیاه

به گزارش قدس آنلاین، نفتالی بنت و یائیر لاپید، امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای مشترک از دولت آمریکا خواستند نزدیکترین متحد خود را رها نکند و سپاه پاسداران را کماکان در لیست سیاه نگه دارد.

بنت و لاپید در اظهاراتی مدعی شدند: «برای ما سخت است باور کنیم که نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک سازمان تروریستی در ازای وعده آسیب نرساندن به آمریکایی‌ها حذف شود. سپاه ایران همان حزب الله لبنان، جهاد اسلامی در غزه، حوثی‌های یمن و شبه نظامیان عراقی است. مبارزه با تروریسم یک مبارزه جهانی و یک ماموریت مشترک برای تمام جهانیان است.»

روز چهارشنبه، پایگاه اینترنتی آکسیوس گزارش داد که دولت بایدن در حال بررسی حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از لیست سیاه تروریسم در ازای تعهد عمومی تهران برای کاهش تنش در منطقه است.

طی روزهای گذشته نیز نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به بایدن ضمن ابراز نگرانی درباه خبرهایی مبنی بر حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی آمریکا، گفتند: «تا جایی که ما می‌دانیم حمایت از یک توافق با این روال فعلی که بسیار جای بحث و گفتگو دارد، دشوار است.»

این قانونگذاران از دولت بایدن خواستند در عرض یک هفته جلسه‌ای برگزار کرده و به مجموعه‌ای از سوالات درباره توافق هسته‌ای با ایران توضیحاتی بیان کند.

سال ۲۰۱۸ بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به صورت یک‌جانبه از توافق برجام خارج شد و تحریم‌های حداکثری را علیه ایران اعمال کرد. اکنون هشتمین دور مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران در وین اتریش در حال انجام است. مقامات غربی با بیان ضرب‌الاجل‌های جعلی اعلام کرده‌اند که این دور،  آخرین مرحله از مذاکرات است.

در مقابل، مقامات کشورمان نیز تأکید کرده‌اند تنها در صورت برداشته شدن کامل تحریم‌ها تهران حاضر به اجرای کامل برجام می‌شود. به گفته مقامات ایران، تهران حاضر به مذاکره درباره سایر موضوعات از جمله برنامه موشکی خود با کشورهای غربی نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.