جانشین فرمانده انتظامی کل کشور از اجرای کامل طرح هوشمندسازی انسداد مرزهای کشور در برنامه هفتم سال‌جاری خبر داد.

 سردار رضایی: دنبال تقویت دیپلماسی ایران و عراق هستیم

به گزارش قدس آنلاین، سردار قاسم رضایی از اجرای طرح هوشمندسازی انسداد مرزهای کشور خبر داد و اظهار داشت: مرز ملی است و موقتی و متعلق به صنف خاصی نیست؛ در سال‌جاری بیشتر دنبال اشرافیت و تسلط بر مدیریت بر مرز هستیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی از نقاط مرزی کشور نیاز به اقدامات فیزیکی بوده و در بخشی دیگر نیز نیازمند تجهیزات فنی، اپتیکی و الکترونیکی هستیم که باید تأمین شود، افزود: بخشی از نیازمندی‌ها در سال گذشته تأمین و سایر باقیمانده‌ها در برنامه هفتم سال‌جاری در دستور کار قرار دارد.

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور تقویت دیپلماسی را یکی از ابزارهای مدیریت مرزها دانست و تصریح کرد: خوشبختانه هماهنگی و همکاری بسیار خوبی میان مرزبانی کردستان ایران و عراق برای حفظ امنیت مرزها و توسعه ارتباطات وجود داشته اما امیدواریم بیش از پیش گسترش یابد.

وی گفت: تقویت دیپلماسی ایران و عراق باعث شده که در صورت ورود هر گونه سلاح، مهمات و کالاهای ضدفرهنگی به کشور، مرزبانان عراقی خودشان اعمال قانون از این اقدام غیرقانونی جلوگیری کنند.

سردار رضایی بیان کرد: مرزهای کردستان یکی از مهم‌ترین مرزهای کشور بوده که نیروی انتظامی و مرزبانی موظف به حفاظت از حقوق مرزنشینان و امنیت مرزها بوده و در سال‌های اخیر ضمن تعاملات مرزی با کشورهای همسایه،  اقدامات خوبی برای انسداد مرزها انجام شده و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ نیز بتوانیم بیشتر و جدی‌تر به این حوزه ورود کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.