رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه مردم در سفر حتما داروهای خود را همراه و در دسترس داشته باشند گفت: اگر مسافری داروی خواب‌آور استفاده می‌کند، به هیچ وجه رانندگی نکند و حتما از افراد سالخورده و مادران باردار بیشتر مراقبت شود.

 مسافران داروهای ضروری را همراه و در دسترس داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین، پیرحسین کولیوند امروز (چهارشنبه، سوم فروردین ۱۴۰۱) در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور علی اصغر شالبافیان رئیس ستاد و علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حضور داشت گفت: فعالیت همه دستگاه‌ها در ستاد هماهنگی خدمات سفر باید مایه آسایش و آرامش مردم و مسافران نوروزی شود. این سفرها باعث ایجاد شور و نشاط اجتماعی می‌شود که مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری است.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: جمعیت هلال احمر با افزایش ۱۰۰ درصدی پایگاه‌های خود وظایف خود را در نوروز ۱۴۰۱ پیش گرفته است و خدمتگزار مسافران است. پایگاه‌های موقتی در ۳۰ کیلومتری هر شهر که ۶۰ درصد تصادفات در همین محدوده اتفاق می افتد، ایجاد کردیم. این پایگاه‌ها با توجه به آمار سال‌های گذشته (گزارش پلیس راهور) راه‌اندازی شده تا مسافران با استراحت کامل بتوانند به راه خود ادامه دهند و از حوادث جاده‌ای جلوگیری شود.

بیشتر مراجعه‌ها به پایگاه‌ها سلامت برای علائم گوارشی ناشی از غذای نامناسب است

کولیوند بیان کرد: پایگاه‌های بسیاری در مناطق حادثه‌خیز احداث شده تا به مردم و مسافران در صورت بروز حادثه خدمات ارائه شود. بانوان داوطلب بسیاری که آموزش دیده‌اند به همکاران من در هلال احمر کمک می‌کنند. پایگاه‌های سلامت هلال احمر برای پیشگیری و سنجش بیماری کووید فعال هستند که خوشبختانه طی این چند روز افراد کمی برای بیماری کووید به این مراکز مراجعه کرده‌اند. بیشترین مراجعه بابت بیماری‌های گوارشی بوده که به دلیل تغذیه نامناسب در رستوران‌های بین شهری بوده است که با نظارت‌های بیشتر در روزهای آینده این آمار کمتر خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: مردم در سفر حتماً داروهای خود را  همراه و در دسترس خود داشته باشند. اگر مسافری داروی خواب‌آور استفاده می‌کنند، به هیچ وجه رانندگی نکند. حتماً از افراد سالخورده و مادران باردار بیشتر مراقبت شود. و در ابتدای سفر و حین سفر به شرایط جوی و تغییرات آب وهوا که اطلاع رسانی می‌شود توجه ویژه کرده و به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.