پس از گذشت بیش از ۴۰ روز از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، اکنون برخی از مقامات آمریکایی گوشه‌هایی از تاکتیک‌های خود برای زمینگیر کردن نیروهای روس را نمایان کردند.

به گزارش قدس آنلاین،  پس از گذشت بیش از ۴۰ روز از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، اکنون برخی از مقامات آمریکایی گوشه‌هایی از تاکتیک‌های خود برای زمینگیر کردن نیروهای روس را نمایان کردند.

در همین راستا، وزیر خارجه ایالات متحده از ارسال سامانه‌های بیشتر ضدتانک به اوکراین برای مواجهه با تانک‌های روسی خبر داد. به گزارش فارس، آنتونی بلینکن در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: به‌زودی هر تانک روسی در اوکراین با بیش از ۱۰سامانه ضد تانک مواجه می‌شود. وی در همین حال از تأیید گزارش رسانه‌ها مبنی بر کمک آمریکا به تسهیل انتقال تانک‌های دوران شوروی به اوکراین که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به دنبال آن بود، خودداری کرد.

با توجه به روش‌های جنگی ارتش روسیه در پیشبرد عملیات‌های نظامی و تکیه آن‌ها بر ستون ادوات زرهی، مدت‌ها بود غرب و ناتو برای آمادگی در یک جنگ احتمالی بر انواع تسلیحات ضد زره متمرکز شده بودند. حال با بروز جنگ در اوکراین فرصت مناسبی برای استفاده عملیاتی از این تسلیحات علیه تانک‌ها و نفربرهای روسی فراهم شد. با توجه به اینکه از یک سو استفاده از این موشک‌های ضد زره با آموزش‌های ساده امکان‌پذیر است و از سوی دیگر، حجم بسیار بالای انواع مختلف آن نظیر NLAW، جاولین و Stugna-P به اوکراین ارسال شده، استفاده گسترده از این تجهیزات علیه ادوات زرهی روسیه کاملاً فراگیر شده که این امر، یکی از دلایل اصلی کند شدن پیشروی نیروهای روسی به سمت شهرهای اصلی اوکراین است. غرب با فهم این موفقیت به دنبال ارسال هر چه بیشتر این نوع تسلیحات برای زمینگیر کردن کامل روس‌ها در همسایه غربی خود است.

پیش از این نیز رئیس جمهور آمریکا گفته بود کشورش قصد دارد کمک‌های نظامی بیشتری از جمله سامانه‌های ضدهوایی، هواپیماهای بدون سرنشین، موشک‌های ضدتانک، سلاح‌های سبک و مهمات به کی‌یف ارائه کند.

او همچنین متعهد شد ۸۰۰ میلیون دلار کمک نظامی اضافی به اوکراین بدهد. سوئد، از متحدان مهم آمریکا در منطقه اسکاندیناوی به‌تازگی اعلام کرد ارتش اوکراین را به سلاح‌های ضد تانک جدید تجهیز می‌کند.

وزیر دفاع سوئد گفت ۵هزار قبضه سلاح ضد تانک جدید را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد. سوئد تاکنون ۵هزار قبضه سلاح ضدتانک به همراه سایر تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.