دو فردی که در حین انجام وظیفه مأموران انتظامی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر مانع ایجاد کرده بودند به ۵۴۰ساعت اکسیژن‌رسانی برای بیماران کرونایی به جای تحمل چند ماه حبس محکوم شدند.

۵۴۰ ساعت اکسیژن‌رسانی به بیماران کرونایی به جای زندان

ماجرای تمرد از دستور پلیس چه بود؟
دو مرد جوان با هویت (رضا.س) و (رضا.م) که به اتهام تمرد نسبت به مأموران حین انجام وظیفه و توهین به آن‌ها محکوم هستند چندی پیش دست به جرایم مذکور زدند. این افراد که در گزارش مرجع انتظامی هم شرح داده شده؛ در حین اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در حوالی شهر مشهد و هنگامی که دو نفر از مأموران ستاد مبارزه با مواد مخدر قصد انتقال دو معتاد متجاهر شناسایی شده که حضور آن‌ها در منطقه مذکور سبب نارضایتی عمومی و گلایه اهالی شده به خودرو انتظامی را داشتند وارد عمل شدند. 
در همین حین بود که متهمان پرونده خود را به افراد معتاد رسانده و سعی داشتند مانع انتقال آن‌ها برای ترک اعتیاد به کمپ ماده ۱۶ شوند و در ادامه رفتار عجیبی از آن‌ها سر زد. این افراد که به هیچ عنوان به دستور مأموران انتظامی توجهی نداشتند با عناوین اتهامی مذکور روبه‌رو و به دادسرا عمومی و انقلاب مشهد منتقل شدند.
در ادامه پرونده قضایی برای آن‌ها گشوده شده و پس از رسیدگی به اتهام‌های موصوف در دادسرای مشهد، سرانجام کیفرخواست برای هر دو نفر صادر و پرونده به شعبه ۱۴۶ دادگاه کیفری۲ مشهد ارجاع و روی میز قاضی مجید شرقی شهری قرار گرفت تا مراحل نهایی قضایی این ماجرا هم طی شود.
پرونده به دقت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و متهمان در وقت رسیدگی مقابل میز عدالت ایستاده و پاسخگوی هنجارشکنی صورت گرفته شدند. پس از دریافت آخرین دفاع در شعبه دادگاه رأی عاملان این اقدام به همراه معتادان متجاهر این گونه صادر شد.

۴ ماه اکسیژن‌رسانی به بیماران کرونایی
در خصوص اتهام متهمان پرونده رضا.س، ۳۱ساله، فاقد سابقه مؤثر کیفری، آزاد با صدور قرار قبولی کفالت ۳ و رضا.م، ۳۰ ساله، فاقد سابقه مؤثر کیفری، دایر بر تمرد نسبت به مأموران در حین انجام وظیفه و همچنین متهم ردیف اول توهین به مأمور دولتی در حین انجام وظیفه موضوع گزارش مرجع انتظامی و شکایت شاکی خصوصی پرونده، دادگاه در خصوص اتهام تمرد نسبت به مأموران توسط متهمان پرونده نظر به گزارش اولیه مأموران، صورتجلسه تنظیمی در این خصوص، اظهارات آن‌ها در دادسرا که حکایت از درگیری و مقاومت نسبت به مأموران داشته است همچنین کیفرخواست صادره از ناحیه دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مقدس و دفاعیات بلامؤثر متهمان پرونده در جلسه دادرسی و سایر محتویات پرونده، بزه انتسابی به آن‌ها را محرز و مسلم می‌داند. همچنین مستنداً به بند ۳ ماده ۶۰۷ قانون مجازات اسلامی باب تعزیرات مصوب سال ۷۵ و بند (ب) ماده ۱۸ قانون مجازات اسلامی باب مقررات عمومی (کلیات) مصوب سال ۹۲ از حیث نتایج زیانبار عمل مرتکبان نسبت به مأموران و جامعه و ماده ۷۲ قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب ۲۳/۲/۱۳۹۹ و با توجه به شیوع بیماری کرونا و گسترش این ویروس منحوس در جامعه و نیاز مبرم بیماران مبتلا به اکسیژن و خستگی کادر درمان و زیرمجموعه آن درخصوص مقابله با این بیماری، متهمان پرونده را با توجه به رضایت آن‌ها به ۵۴۰ ساعت (بدل از چهار ماه حبس تعزیری) خدمات‌رسانی در خصوص امور مربوط به تهیه و توزیع اکسیژن برای بیماران زیر نظر اداره صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی با نظارت واحد اجرای احکام کیفری محکوم می‌کند. از سوی دیگر اعلام می‌دارد در صورت تخلف از انجام مفاد حکم بار نخست یک چهارم تا یک دوم به مجازات مورد اشاره در حکم افزوده می‌شود و در صورت تکرار مجازات حبس اجرا می‌گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.