۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 793979
کی‌روش، نقشه تازه دلال‌ها برای تیم ملی

در روزهایی که تصور می‌شد جو آرامی بر فضای اخبار تیم ملی فوتبال حاکم شده و به نظر می‌رسید بتوان در سایه این آرامش برای تیم ملی برمانه‌ریزی کرد، خبری روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که نشان از فعالیت شبانه‌روزی باندهای دلالی اطراف فدراسیون فوتبال و نقشه‌های جدید آن‌ها برای تیم ملی دارد.
این‌بار خودشان هم جلو نیفتاده‌اند و سعی دارند اینگونه وانمود کنند که خبر از جایی دیگر آب می‌خورد، اما خبر این بود که سایت عربی «الکوره» به نقل از یکی از منابع خبری خود در فدراسیون فوتبال مصر نوشت که کارلوس کی‌روش پس از پایان فعالیتش در تیم ملی این کشور، چهار پیشنهاد از تیم‌های ملی کشورهای مختلف دریافت کرده است. این منبع آگاه به کوره خبر داده که این پیشنهادها از استرالیا، عراق، تونس و ایران بوده است. ظاهراً پیشنهادهای رسیده به کی‌روش در جدایی او از تیم ملی مصر نقش مهمی ایفا کرده و باعث وسوسه او شده است، به‌ویژه از سوی فدراسیون ایران که به جام جهانی قطر صعود کرده و استرالیا که در مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف امارات خواهد رفت.
به نظر می‌رسد شبکه‌های دلالی حتی لحظه‌ای آرامش را به فوتبال ایران نمی‌بینند و در روزهایی که بحث تغییر سرمربی تیم ملی بعد از سروصدای متعاقب مراسم قرعه‌کشی فروکش کرد و فدراسیون هم با عدم موضع‌گیری نشان داد برنامه‌ای برای تغییر اسکوچیچ ندارد، گویا آقایان دلال بیکار نمانده‌اند و حالا با به میان آوردن نام سرمربی سابق تیم ملی قصد دارند هر طور شده نقشه خود را عملی کنند و گزینه مدنظرشان را روی نیمکت تیم ملی بنشانند.
جالب اینکه این‌بار پای سایت‌ها و خبرگزاری‌های خارجی هم در میان است تا شاید ردپای کمرنگ‌تری از آقایان دیده شود و جالب‌تر اینکه اعلام می‌کنند پیشنهاد ایران به کی‌روش ویژه هم بوده است. اما سؤال اینجاست؛ چرا تیمی که به جام جهانی راه یافته باید برای کسی که در صعود به جام جهانی با یکی از بهترین تیم‌های آفریقا ناموفق بوده، پیشنهاد ویژه داشته باشد؟
این همان بازی کثیف دلالی است که همه چیز را وارونه جلوه می‌دهد و اینقدر در گوش همه می‌خواند که جای درست و غلط با هم عوض می‌شود و در نهایت هم آنکه سود می‌برد جناب دلال است.
در اینکه کارلوس کی‌روش نامی بزرگ در رده مربیان فوتبال جهان است، هیچ شکی نیست، اما نباید فراموش کنیم که کی‌روش هشت سال سرمربی ایران بود و با روزهای خوب و بدش عملکرد مشخصی برای ایران داشت و رفت. کی‌روش در کلمبیا چندان موفق نبود و خیلی زود راهی مصر شد. داستان مرد پرتغالی در مصر درست مشابه داستانش در ایران بود. او با مصر هم قهرمان قاره نشد، درست مثل زمان حضورش در ایران با این تفاوت که کی‌روش دو بار با ایران حضور در جام جهانی را تجربه کرد، اما با مصر و کلمبیا نه و این یعنی یک عقبگرد آشکار برای مردی که شبکه دلالی سعی دارد از او یک ناجی برای فوتبال ایران بسازد، کسی که می‌تواند ایران را به مرحله دوم رقابت‌های جام جهانی برساند!
به هوش باشیم و فریب نخوریم. کارنامه کی‌روش مشخص و بعید است که راهی ایران شود، اما باید مراقب بود که نام بعدی چیست. باید مراقب بود که به این بهانه‌ها تیم ملی سرمربی فعلی و موفق خود را مفت از دست ندهد و بعد یکی دیگر بیاید و جیب دلال‌ها بیشتر از قبل پر شود. به هوش باشیم که کی‌روش نقشه جدید دلال‌ها برای تیم ملی است، همان‌ها که می‌خواهند ایران را آدم آن‌ها در جام جهانی مربیگری کند.

انتهای پیام

منبع: روزنامه جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.