حکومت نظامی میانمار بیش از یک هزار و ۶۰۰ زندانی در سراسر کشور را در آستانه سال نو بودایی ها به عنوان عفو سال نو بدون مشخص کردن اینکه زندانی‌های عفو شده از معترضان بودند یا مجرمان معمولی آزاد می کند.

حکومت نظامی میانمار یک هزار و ۶۰۰ زندانی را آزاد می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، حکومت نظامی میانمار در آستانه سال نو بودایی بدون اشاره به جزئیات عفو شدگان از آزادی یک هزار و ۶۰۰ زندانی در سراسر کشور خبر داد. با این وجود مشخص نیست عفو شدگان از معترضان و یا مجرمان معمولی می باشند. 

میانمار از زمان کودتای نظامی سال گذشته و برکناری دولت آنگ سان سوچی در آشوب به سر می برد. از آن زمان اعتراضات گسترده و سرکوب های مرگباری در این کشور اتفاق افتاد. 

براساس بیانیه ای که امروز در تلویزیون دولتی میانمار منتشر شد، هزار و ۶۱۹ زندانی از جمله ۴۲ زندانی خارجی مورد عفو سال نو قرار می گیرند. هنوز مشخص نیست درمیان عفوشدگان معترضان ضد کودتا و یا روزنامه نگارانی که اخبار کودتا را پوشش می دادند وجود داشته باشند. 

همچنین خبری درباره «شان تورنل» استاد دانشگاه استرالیایی که مشاور پیشین رهبر سابق این کشور «آنگ سان سوچی» بوده و کمی پس از کودتا دستگیر شد نیز وجود ندارد. وی اخیرا در دادگاهی برای نقض اقدام سری دولتی که به محکومیت  ۱۴ سال زندان منجر می شود، محاکمه شده است.

میانمار به شکل سنتی در آستانه سال نو بودایی عفو سالانه برای هزاران زندانی صادر می کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.