رژیم صهیونیستی با هدف باج خواهی از خانواده‌های شهدا پیکرهای ۱۰۵ شهید را در سردخانه‌ها نگه داشته است.

رژیم صهیونیستی پیکرهای ۱۰۵ شهید را در سردخانه نگه داشته است

به گزارش قدس آنلاین، وزارت اطلاع رسانی فلسطین با اشاره به این که رژیم صهیونیستی پیکرهای ۱۰۵ شهید فلسطینی را در سردخانه‌ها نگه داشته است، اعلام کرد: تل آویو با این اقدام عزت و کرامت فلسطینیان را زیر پا می‌گذارد و برای باج خواهی از خانواده‌های شهدا، مغایر قوانین بین المللی عمل می‌کند.

به گزارش روزنامه اینترنتی رای الیوم، گزارش وزارت اطلاع رسانی فلسطین نشان می‌دهد مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان پیکرهای ۱۰۵ شهید را در سردخانه‌ها نگه داشته اند. افزون بر آن، ۲۵۶ شهید از جمله ۹ کودک، سه بانوی شهید در قبرهای محرمانه دفن شده اند و هشت تن از اسرای فلسطینی نیز در این زمره هستند که در دوره‌های مختلفی در زندان‌های رژیم اشغالگر در حبس بوده اند.

وزارت اطلاع رسانی فلسطین با انتشار بیانیه‌ای نوشت از اوایل آوریل، ۱۶ زن و مرد در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ فلسطین به شهادت رسیدند که از این میان، پیکرهای هفت تن نزد رژیم اشغالگر است.

بر اساس این بیانیه، شمار پیکرهای شهدا که از اوایل سال کنونی میلادی نزد رژیم اشغالگر مانده است، به ۱۳ تن رسید که از این میان، سه تن از ساکنان مناطق اشغالی ۱۹۴۸ فلسطین هستند.

وزارت اطلاع رسانی فلسطین افزود جنایت نگه داشتن پیکرهای شهدای فلسطینی از آغاز اشغال سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ فلسطین صورت گرفته و به رغم کمی توقف پس از سال ۲۰۰۸، بار دیگر پس از سال ۲۰۱۵ این اقدام ادامه یافت و پیکرهای برخی از شهدا در سردخانه‌ها نگه داشته می‌شود. این جنایت به منزله زیر پا گذاشتن عزت و کرامت انسانی، مجازات گروهی و مغایر قوانین بشردوستانه بین المللی و عرف‌های ذی‌ربط بین المللی است. رژیم اشغالگر از این موضوع، به عنوان ابزاری برای باج خواهی از خانواده‌های شهدا استفاده می‌کند؛ خانواده‌هایی که در ترس و نگرانی به سرمی برند و در انتظار پیکرهای فرزندان خود هستند تا برای آخرین بار آن‌ها را ببینند.

به نوشته خبرگزاری وفا، بر اساس اطلاعات مطبوعات اسرائیلی، قبرهای محرمانه ساده‌ترین ویژگی‌های لازم برای دفن اموات را ندارند و شهدا با روش توهین آمیز در آن‌ها دفن می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.