مدیر عامل برق منطقه ای زنجان در بازدید از نیروگاه آریان، بر لزوم تسریع در گازرسانی تاکید کرد.

پیگیری اتصال نیروگاه آریان به شبکه سراسری برق

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی خلجی، در بازدید از نیروگاه زنجان ۲ (آریان) در جریان آخرین اقدامات به عمل آمده جهت اتصال نیروگاه به شبکه سراسری قرار گرفت.
خلجی با بیان اینکه در استان زنجان از گذشته چهار ساخت‌گاه نیروگاه ۵۰۰ مگاوات و بالاتر پیش‌بینی شده بود گفت: دو ساخت‌گاه در ۲۵ کیلومتری شرق زنجان در شهرستان سلطانیه و دو ساخت‌گاه دیگر هم در ۷۵ کیلومتری غرب زنجان در منطقه سرچم واقع شده است.
این مسئول ادامه داد: نیروگاه زنجان ۲ (آریان) با دو واحد گازی به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات در حال اجرا است و در آینده یک واحد بخار نیز برای آن ایجاد خواهد شد. واحدهای گازی این نیروگاه تقریباً آماده بوده و خط انتقال ۲۳۰ کیلوولت و ۴۰۰ کیلوولت آن آماده بهره‌برداری بوده و پست برق ۲۳۰ کیلوولت آماده و پست ۴۰۰ کیلوولت نیز تا آخر اردیبهشت‌ماه آماده بهره‌برداری خواهد شد.

خلجی تصریح کرد: گازرسانی و تأمین گاز این نیروگاه به صورت جدی در دست پیگیری است که امیدواریم تا پایان اردیبهشت‌ماه به پایان برسد و بر اساس برنامه‌ریزی وزارت نیرو و استان، دو واحد گازی نیروگاه زنجان ۲ (آریان)، پیش از آغاز پیک مصرف برق وارد شبکه شود که در این صورت ۳۰۰ مگاوات به شبکه برق کشور افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به نیروگاه زنجان یک، خاطرنشان کرد: ساخت‌گاه این نیروگاه نیز آماده بوده و سرمایه‌گذار برای ساخت و بهره‌برداری جذب شده است که در حال حاضر فاینانسی از چین برای این نیروگاه در دست پیگیری است. همچنین با مشارکت مدیریت استان، مشکل معارضان حل و ایجاد خط گاز نیز در دست پیگیری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.