۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 796603

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش به تشریح برنامه‌های هفته معلم پرداخت.

برنامه‌های هفته معلم اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، به تشریح برنامه‌های هفته معلم پرداخت.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموزان و گرامیداشت یاد شهید مطهری، افزود: شأن و جایگاه معلمی هم نوا و هم عرض نقش پدر و مادر است؛ اساسأ پیشرفت هر کشوری نوعا به نظام تعلیم و تربیت و معلمی آن بر می‌گردد.

ستاری‌فرد اضافه کرد: در همه جوامع پیشرفته، نقش پیشران را مدرسه ایفا می‌کند و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز از مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله یاد می‌شود و معلم نقش محوری دارد. 

روزشمار هفته معلم سال ۱۴۰۱ بر اساس توجه به اسناد بالادستی آموزش‌ و پرورش از جمله سند تحول، همچنین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و شعار سال، «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین»، تدوین‌ شده است که بر این اساس ارتباط بین معلم به‌عنوان اصلی‌ترین عامل اثرگذار در تعلیم و تربیت و تولید دانش‌بنیان ایجاد شده است.

روزشمار هفته بزرگداشت مقام معلم شامل روز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ «معلم و اندیشه‌ مطهر»، روز سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ «معلم؛ پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی»، روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ «معلم پیشکسوت، سرمایه نظام تعلیم و تربیت»، روز پنج‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ «معلم؛ پرچمدار فرهنگ ایثار و شهادت»، روز جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ «معلم؛ وحدت‌آفرین هویت‌بخش»، روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ «معلم؛ محور تحول و تربیت تمام ساحتی» و روز یک‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ «معلم؛ پیش‌ران جامعه دانش‌بنیان» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.