۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
کد خبر: 796738

اگر عاشق موتورسواری هستید و حتی یک لحظه هم نمی‌توانید در خانه بمانید، پیک موتوری شدن همان شغلی است که مدت‌ها است برای پیدا کردنش لحظه‌شماری می‌کنید.

۶ نکته مهم برای شروع کار به عنوان پیک موتوری

اگر به عنوان پیک موتوری مشغول به کار شوید، فرصت این را دارید که هر روز با موتور شهر را زیر پا بگذارید و از دیدن جریان زندگی لذت ببرید. البته این گشت‌وگذار مثل همیشه برایتان هزینه‌بر نیست، بلکه می‌توانید علاوه بر تفریح کردن برای خودتان کسب درآمد هم داشته باشید.

برای مشغول شدن به عنوان پیک موتوری فقط داشتن وسیله نقلیه کافی نیست! بلکه باید شرایط و ضوابط این کار را هم بدانید و با آگاهی کامل قدم در این راه بگذارید. در اینجا قصد داریم مهم‌ترین نکاتی که باید به عنوان یک راننده پیک موتوری برای استخدام بدانید را بیان کنیم. با کمک این نکات می‌توانید در بهترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل شهری مشغول به کار شوید و درآمد پایدار و مناسبی را داشته باشید.

۱) توجه به عقد قرارداد پیک موتوری

پیک موتوری‌های متفرقه‌ای که در سطح شهر کار می‌کنند برای همراهی مسافران یک قیمت مشخص را در نظر می‌گیرند و پس از توافق طرفین، سفر با موتورسوار یا حمل بسته‌های متوسط و کوچک با پیک شروع می‌شود. در این سفرها هیچ تضمینی برای پرداخت وجه وجود ندارد و صرفاً اعتماد دوطرفه است که باعث همراهی پیک موتوری و مسافر یا ارسال بسته به مقصد می‌شود.

اغلب پیک موتوری‌هایی که با این روش کار می‌کنند درآمد ثابتی ندارند و هر وقت شرایطش را داشته باشند برای جابجایی مسافران در شهر آن‌ها را همراهی می‌کنند یا بسته‌های مختلف را به مقصد می‌رسانند.

۲) مشخص کردن شرایط همکاری به عنوان پیک موتوری

بعضی از کسانی که به عنوان پیک موتوری با شرکت‌های مختلف همکاری می‌کنند برای حمل بسته‌های کوچک و بزرگ انتخاب شده‌اند. این پیک‌ها می‌توانند با کمک جعبه مخصوص این بسته‌ها را حمل کنند یا برای حمل اشیایی که می‌توان بدون جعبه مخصوص آن‌ها را جابجا کرد انتخاب شده باشند. علاوه بر این پیک‌ها، کسانی هم هستند که ترجیح می‌دهند در مسیر سفرشان با مسافران همراه شوند و قصد همکاری به عنوان پیک موتوری جابجایی مسافران در شهر را انجام دهند.

۳) حمل نکردن اشیای مشکوک و قیمتی

اغلب کسانی که به تازگی به عنوان پیک موتوری مشغول به کار شده‌اند تصور می‌کنند که هر آنچه مشتری به آن‌ها تحویل می‌دهد را باید به مقصد برسانند؛ و جای هیچ سوالی و جوابی درباره نوع محصول ارسالی وجود ندارد.

حتی اگر مشتریان این محصولات را به نحوی بسته‌بندی کنند که پیک نتواند محتوای بسته را تشخیص دهد، پیک موتوری هیچ مسئولیتی بابت مخدوش شدن یا مشکلی که برای بسته ارسالی پیش می‌آید نخواهد داشت. با این وجود توصیه می‌شود که تا حد امکان از حمل بسته‌های مشکوک بپرهیزید.

۴) برگردان بسته ارسالی به مبدا آن

موقع ارسال بسته‌ها به نواحی مختلف شهر حتماً از مشتری درخواست کنید که آدرس را به طور دقیق ذکر کند و برای تحویل بسته با گیرنده هماهنگ کرده باشد. چون در صورتی که شما تا مقصد بروید و فرد مورد نظر در مقصد نباشد یا اینکه آدرس مشکل داشته باشد و نتوانید بسته را برسانید، مجبور هستید که بسته ارسالی را دوباره به نقطه شروع برگردانید.

۵) آمادگی برای سفر های متوالی

فروشگاه‌های اینترنتی، رستوران‌ها و مراکزی که دائم در حال ارسال محصولات مختلف برای مشتریان خودشان هستند، نیاز به پیک موتوری‌های فعالی دارند که بتوانند در ساعت‌های شلوغی و ترافیک به مشتریان آن‌ها خدمات ارائه کنند.

۶) انتخاب هوشمندانه نحوه پرداخت وجه

شروع سفر با پیک برای مسافران همیشه ساده است، اما پرداخت وجه ممکن است به همین سادگی انجام نشود! بعضی از مسافران عادت ندارند پول نقد حمل کنند. عده دیگری رمز پویا یا رمز دوم ندارد و نمی‌توانند پرداخت وجه پیک را به صورت آنلاین انجام دهند. گروهی هم هستند که به هر دلیلی فراموش کرده‌اند پول همراهشان بیاورند و ممکن است برای پرداخت مبلغ توافق شده دچار مشکل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.