مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: با وجود اینکه هدف‌گذاری شده بود در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۰۰ چاه غیرمجاز در استان مسدود شود اما طی سال گذشته حدود ۱۵۰۸ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی مسدود شد. خوشبختانه با انسداد این تعداد حلقه چاه غیر مجاز ۲۴ میلیون متر مکعب طی سال ۱۴۰۰ در مصرف آب در استان صرفه‌جویی شده است.

صرفه‌جویی ۲۴ میلیون متر مکعبی آب با انسداد ۱۵۰۸ چاه غیرمجاز در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا ممدوحی در خصوص شناسایی چاه‌های غیرمجاز در خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: همچنین تعداد دستگاه‌های حفاری توقیف شده در سال گذشته ۵۲ دستگاه بوده است. هدف‌گذاری شده تا در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز دیگر نیز مسدود شود.

وی ادامه داد: در شرکت آب منطقه‌ای استان گروه‌های مختلفی نسبت به شناسایی چاه‌های غیرمجاز اقدام می‌کنند؛ برای مثال گروه‌هایی هستند که هر پنج سال نسبت به بررسی دشت‌های استان و منابع آبی اقدام نموده و اطلاعات را در اختیار شرکت آب منطقه‌ای قرار می‌دهند.

ممدوحی خاطرنشان کرد: از سال ۸۴ نیز گروه‌های بازرسی و گشت با همراهی کارشناسان در حال رصد منابع آب مجاز و غیرمجاز هستند. همچنین یک سامانه اطلاعات مردمی وجود دارد که مردم می‌توانند از طریق آن با ما در این خصوص تماس بگیرند. هم‌استانی‌ها می‌توانند در این زمینه با شماره تلفن ۱۴۳۵ تماس حاصل نمایند.

مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: براساس اقدامات صورت گرفته طی پنج سال گذشته حدود ۱۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی شده است. ‌ 

ممدوحی بیان کرد: در ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز تلاش می‌شود در ۶ شهرستان استان جشن نداشتن چاه غیرمجاز را برگزار کنیم.

وی با اشاره به تبصره هشت قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بیان کرد: اگرچه در زمینه برخورد با متخلفان حفر چاه‌های غیرمجاز قوانینی تعریف شده اما باید در این خصوص سختگیری‌های بیشتر صورت گیرد و این مساله جدی‌تر پیگیری شود. در واقع لازم است مجازات متخلفان بیش از آنچه تاکنون تعیین شده باشد تا اشخاص نسبت با حفر چاه اقدام نکنند. در واقع قوانین مربوط به بهره‌برداری غیرمجاز از آب نیازمند بازنگری است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.