نتیجه نظرسنجی مرکز معتبر «پیو» نشان می‌دهد، اکثر آمریکایی‌ها از دولت این کشور می‌خواهند به جای پرداختن به مسائل خارجی، روی مشکلات داخلی آمریکا تمرکز کند.

آمریکا به جای مسائل خارجی، مشکلات داخلی را حل کند

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که تورم و بحران‌هایی از قبیل کمبود شیر خشک در آمریکا طی ماه‌های اخیر مشکل‌ساز شده، نتیجه یک نظرسنجی از درخواست مردم آمریکا از دولت، برای تمرکز بر حل مشکلات داخلی این کشور حکایت دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز شنبه (امروز) گزارشی درباره نظرسنجی موسسه معتبر آمریکایی «پیو» از مردم این کشور منتشر کرده که در آن از آنها درباره مسائل داخلی و خارجی و اولویت مدنظرشان سوال شده است.

طبق این گزارش، اکثر آمریکایی‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی پیو اعلام کردند که آنها از «ایالات متحده می‌خواهند روی مشکلات داخلی (آمریکا) تمرکز کند و نه اینکه روی مشکلات خارج (از این کشور تمرکز داشته باشد)».

البته یک موضوع قابل توجه در این نظرسنجی، نظر آمریکایی‌های دارای سنین بالاتر و دارای وضعیت مالی بهتر در نظرسنجی موسسه پیو است.

اکثر بزرگسالان زیر ۵۰ سال می‌گویند که ایالات متحده باید روی مشکلات داخلی تمرکز کند در حالی که سنین ۵۰ تا ۶۴ سال درباره این موضوع تقریبا به طور مساوی تقسیم شده‌اند و ۵۸ درصد از افراد دارای سن ۶۵ سال به بالاتر می‌گویند که بهتر است ایالات متحده در امور جهانی فعال باشد.

موسسه پیو ضمن انتشار نتیجه این نظرسنجی گزارش داد، با وجود تحولات در سراسر جهان و تغییر فهرست موضوعات جهانی که آمریکایی‌ها آن را تهدید بزرگی برای ایالات متحده می‌دانند، نظرات در مورد این موضوع طی سه سال گذشته تغییر چندانی نکرده است.

در حالی که ۶۰ درصد از دموکرات‌ها و افراد مستقل متمایل به حزب دموکرات اعتقاد دارند که برای آمریکا بهتر است که در امور جهانی فعال‌تر باشد اما تنها ۳۴ درصد از جمهوری‌خواهان و افراد مستقل متمایل به حزب جمهوری‌خواه چنین اعتقادی دارند.

انتشار نظرسنجی مرکز پیو در شرایطی منتشر شده که طی روزهای اخیر اظهارنظرها درباره مشکلات داخلی آمریکا از قبیل بحران شیر خشک، افزایش تورم و بهای شدید بنزین در آمریکا داغ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اشکان ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    اینو باید به رییسی بگی !!!