وزیر خارجه اسبق آمریکا در گفتگو با روزنامه تایمز تاکید کرد: شکاف‌های طبقاتی و اجتماعی در آمریکا در شرایط کنونی، بسیار بیشتر از دوران جنگ ویتنام شده است.

کیسینجر: شکاف‌ها در آمریکا بسیار بیشتر از زمان جنگ ویتنام است

به گزار قدس آنلاین و به نقل از روسیا الیوم، «هنری کیسینجر» وزیر خارجه اسبق و سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی به سوالات روزنامه تایمز پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا معتقدند شکاف‌ها در جامعه آمریکا هم اکنون بیش از دوران جنگ ویتنام است، بیان داشت: بله قطعاً، شکاف‌ها در جامعه آمریکایی در شرایط کنونی قابل مقایسه به دوران جنگ ویتنام نیست و بسیار بیشتر شده است.

وی افزود: در اوایل دهه هفتاد میلادی، همکاری میان دو حزب دموکرات و جمهوریخواه همچنان ممکن بود. در آن زمان مبحث «منافع ملی آمریکا» معنا و مفهوم داشت و خودش موضوع برای بحث و بررسی و طرح شبهات نبود.

هنری کیسینجر تاکید کرد: دولت آمریکا در شرایط کنونی از هر طیفی که باشد با مخالفان خود در بخش‌های متعدد در درگیری مداوم قرار دارد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در ارتباط با تقابل آمریکا و چین، گفت: برای آمریکا این مساله که چین به یک قدرت راهبردی دارای غلبه اساسی بر جهان تبدیل شود، معقول نیست.

سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی افزود: البته من معتقد نیستم که مفهوم سیطره بر جهان، یک مفهوم چینی است اما می‌توانم با قاطعیت بگویم که چین به یک قدرت بلامنازع تبدیل خواهد شد و این اصلاً به نفع آمریکا نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.