معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی از ارائه بسته تشویقی ویژه برای مستاجرین موقوفات، به مناسبت دهه مبارک کرامت و ولادت حضرت رضا(ع) خبر داد و گفت: مستاجران املاک موقوفه می‌توانند تا دو ماه آینده از تسهیلات این طرح بهره‌مند شوند.

طرح مساعدتی معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی به مناسبت میلاد حضرت رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی حقیقی اظهار کرد: این بسته شامل تخفیف و تسهیلات ویژه اراضی موقوفه، رقبات کشاورزی و همچنین برای مستاجرین املاکی است که درصدد تغییر نوع بهره‌برداری نسبت به سند اولیه هستند.
۳۰ درصد تخفیف در بازه زمانی ۲ ماهه
حقیقی تصریح کرد: متقاضیان تغییر در نوع بهره‌برداری برای تعیین تکلیف حقوق موقوفه، در صورت پرداخت نقدی تا دو ماه آینده، مشمول بهره‌مندی از ۳۰ درصد تخفیف خواهند شد. معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات ادامه داد: همچنین در صورت تعیین تکلیف در قالب اقساط، یک ششم حقوق موقوفه به‌صورت نقد و مابقی در پنج قسمت مساوی سالانه دریافت می‌شود.
تسهیلات ویژه برای مستاجرین اراضی کشاورزی موقوفه
وی همچنین گفت: مستاجرین رقبات کشاورزی نیز چنانچه اجاره سال جاری موقوفه را تا پایان خرداد ماه پرداخت کنند، مشمول ۲۰ درصد تخفیف نسبت به نرخ تسعیری سال ۱۴۰۱ می‌شوند. حقیقی ادامه داد: در خصوص اجاره‌های معوق کشاورزی سال ۱۳۹۱ و قبل از آن نیز قرار است برای مساعدت و همراهی با مستاجران، میزان این بدهی‌ها به نرخ گندم سال ۱۳۹۱ و از سال ۱۳۹۱ تا سال زراعی ۱۳۹۹ بر مبنای نرخ سال به سال گندم، تعیین تکلیف شود. او درباره اجاره‌های جاری سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نیز اظهار کرد: مستاجران در صورت پرداخت مبلغ کل اجاره تا پایان تیرماه سال جاری، مشمول تخفیف ۱۵ درصد خواهند شد. حقیقی ادامه داد: همچنین درصورت پرداخت تا پایان شهریور ماه، تخفیف ۱۰ درصد مبنای نرخ تسعیری سال ۱۴۰۱ ملاک تسویه قرار می‌گیرد.
تخفیف به میزان خسارات وارده به کشاورزان
معاون بنیاد بهره‌وری موقوفات در ادامه گفت: در خصوص اراضی دیم نیز با توجه به دستورالعمل ابلاغ شده توسط تولیت آستان قدس رضوی در سال گذشته و همچنبن به دلیل خشکسالی و خسارات تحمیل شده به کشاورزان، با تشخیص هیئت کارشناسی اراضی مزروعی، به میزان خسارت وارده تخفیف لحاظ خواهد شد.
حقیقی همچنین از آغاز فاز اجرایی هوشمندسازی فرآیندهای حوزه املاک و بایگانی دیجیتال در معاونت بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی خبر داد و این طرح را گامی در راستای تسهیل ارائه خدمات برشمرد.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.